Elkjøp lanserer ny versjon av live shopping
Elkjøp lanserte live shopping i vår. Nå er en ny versjon utviklet for kundene.
– Vi har hentet verdifull erfaring fra vi lanserte live shopping i vår, hvor kundene våre kunne snakke med en medarbeider gjennom Teams for å få individuell rådgivning. Nå har vi økt bemanningen og lansert en ny versjon som gjør at kundene våre kan bruke tjenesten rett fra elkjop.no, sier Thomas Brandsnes, Head of Sales i Elkjøp Norge.
Den nye løsningen gir Elkjøps kunder muligheten til å snakke med en rådgiver på video, rett fra produktet man står inne på, eller mens man surfer videre i nettbutikken. Man trenger ikke booke tid og man trenger heller ikke vise video av seg selv.
– Kundene våre skal kunne få rådgivning og hjelp på en trygg måte nå i denne spesielle førjulstiden, det er nettopp det denne løsningen bidrar til, forteller Brandsnes.
Gjelder alle butikker
Uavhengig om man som kunde til vanlig handler i Alta eller i Drammen, kan denne tjenesten benyttes. Administrerende direktør, Fredrik Tønnesen, er glade for at deres kunder er så kjappe med å ta imot nye måter å handle på, som også er den sikreste indikatoren på hva som fungerer og ikke.
– Vi har jobbet raskt gjennom denne perioden for å finne nye, smartere og bedre løsninger for kundene våre, hvor målet er at handleturen skal være sikker. Vi har hatt god erfaring med «Klikk og Hent på parkeringsplassen», for de som har ønsket å få varene sine levert ut i bilen, uten å måtte fysisk gå inn i en butikk. Kundene våre er flinke til å ta forholdsregler på alvor, derfor er vi glade for at vi stadig kan tilby flere måter å handle på, sier Tønnesen som legger til at den nye versjonen av LIVE shopping er kraftig forbedret.
Elkjøp har gjennom hele pandemien hatt sikkerhet til kunder og ansatte i førersetet, noe løsninger som live shopping understreker.
– Vi har jobbet på spreng dette året for å avdekke behovene til kundene våre under COVID-19, samtidig som vi har måttet se på trygge alternativer for våre kunder å handle med. Det er forståelig at disse løsningene kan føles uvante å bruke, men min klare oppfordring; gi det en sjanse! Vår målsetning er å gi kundene våre den servicen som man er vant til i butikk, også i disse tider hvor man er mindre ute av hjemmet, sier Fredrik Tønnesen.