Hans Ohlsson: – Smidige og fleksible mobile betalingsløsninger er en viktig del av kundeopplevelsen. (Foto: Ellos Group)
Hans Ohlsson: – Smidige og fleksible mobile betalingsløsninger er en viktig del av kundeopplevelsen. (Foto: Ellos Group)

Ellos med smidigere betalingstjeneste

Ellos Group har lansert en egenutviklet digital betalingstjeneste som en integrert del av kundeopplevelsen.

Publisert Sist oppdatert

Med den nye betalingsløsningen tilbyr Ellos Group en sikrere, smartere og smidigere betalingsopplevelse for sine e-handelskunder i Norden.

Med den egenutviklede betalingsløsningen kan kunder på netthandelsplatformene Ellos og Jotex få en ren mobil opplevelse ved bestilling av produkter på nett. De kan teste i ro og mak hva de vil ha og så enkelt betale med ett klikk på mobilen.

– Ellos Group er en av de ledende netthandlerne i Norden, takket være vår innsats for å forbedre kundeopplevelsen. Smidige og fleksible mobile betalingsløsninger er en viktig del av dette. Vi ser en klar trend i at kunden forventer 100 prosent mobiltilpasset flyt, hele veien fra kjøpsbeslutning til betaling. Mange forbrukere velger i dag å betale sine kjøp med faktura, og vi kan allerede se at denne tjenesten blir høyt verdsatt av våre kunder i Norden, sier Hans Ohlsson, konsernsjef i Ellos Group.

Med betalingstjenesten kan kundene enkelt velge hvor mye av fakturaen de vil betale med en gang og med hvilket betalingsalternativ. Man kan også velge å lagre kortopplysninger for fremtidige kjøp og logge inn for å få oversikt over sine fakturaer.

Brukes av 100 000 kunder

Betalingstjenesten, som ble lansert av Ellos og Jotex i slutten av 2018, brukes allerede av over 100.000 kunder. Antall papirfakturaer som Ellos Group sender ut er blitt redusert kraftig og forventes å falle ytterligere etter hvert som flere bruker den nye betalingstjenesten. Tjenesten vil bli gjort tilgjengelig på Stayhard og Homeroom i løpet av 2019.