Ellos legger ned Stayhard – "Ikke god nok lønnsomhet og posisjonering"
Ellos Group melder at de vil satse på sine kjernekunder og legger ned nettbutikken Stayhard.
Kvinnen midt i livet er Ellos' derfinerte kjernekunde, og selskapet skriver i pressemeldingen at de skal satse tyngre på disse.
Stayhard ble etablert i 2005 med casual streetstyle mote for unge menn som produkt. Antall ansatte er 23 og omsetningen har ligget på ca 130 mill. SEK. Virksomheten legges ned i august, og Ellos vil forsøke å gi de ansatte som berøres andre stillinger i konsernet.
Ellos omsatte i fjor for 3,6 mrd SEK etter å ha hatt en vekst på 13%.
VD Hans Ohlsson i Ellos Group kommenterer:
– Vi har besluttet å spisse Ellos Groups strategi med større fokus på kjernekunden, kvinnen midt i livet. Med innovasjon og kreativitet ser vi potensial i å skape mer attraktive, bærekraftige og brede tilbud innen mote og hjem for våre kjernekunder som vi historisk har hatt en lang relasjon til og tett dialog med. På denne bakgrunn har vi tatt den vanskelige beslutningen å avvikle Stayhard. Selskapet har ikke den lønnsomhet, posisjonering og målgruppe som kreves i utviklingen videre for Ellos Group.