E-handelsposen av papir
E-handelsposen av papir

Lanserer papirbasert emballasje for netthandel

Plast brukes fortsatt for mye til emballasje, og Avisera har derfor lansert en netthandelspose av papir.

Publisert Sist oppdatert

Den svenske emballasjebedriften Avisera skriver i en pressemelding at de har en sterk bærekraftprofil og alltid prøver å tilby sine kunder et så bærekraftig produktsortiment som mulig. Etter stor etterspørsel lanserer emballasjebedriften en netthandelsveske laget av papir.

– Vi har lenge merket sterk etterspørsel etter papiralternativer til plast-handelsposen. Utfordringen har vært at materialet til papirposen må være tilstrekkelig slitesterkt til å kunne sendes og returneres i posten. Etter en lang periode med produktutvikling og kvalitetskontroll, kan vi endelig lansere det siste tilskuddet vårt: En netthandelsposen i papir, sier Mariella Lundgren, markedssjef i Avisera.

E-handelsposen av papir er allerede tilgjengelig i sortimentet for dem som leter etter alternativer til den klassiske e-handelsposen av plast. Den nye emballasjen har en vannavvisende beskyttende lakk som gjør materialet ekstra holdbart mot ytre påkjenninger og for å takle postgangen.

Posen bør ikke pakkes for tungt, og egner seg for myke varer. Papir er som kjent mindre elastisk enn plast. Men på miljøegenskaper vinner papir klart.