Marianne Gaarder Amland er nylig tiltrådt som daglig leder i Espresso House i Norge.

Espresso House først i Norden med kaffeabonnement

Espresso House er først i Norden med en abonnementstjeneste for kaffe. Tjenesten er integrert i selskapets app og rulles ut i fem land, deriblant Norge. Samtidig har ny sjef for Norge tiltrådt.

Befolkningen i Norden er de som konsumerer mest kaffe i verden, og Espresso House vil gjøre kvalitetskaffe tilgjengelig for flere, samt forenkle service og forbedre kundeopplevelsen.

– Forbrukeratferd og innovasjon har alltid gått hånd i hånd hos Espresso House. Som et resultat av pandemien ser vi at den 'tradisjonelle kaffen' hvor gjestene våre slår seg ned hos en kaffebar åpenbart har endret seg. Nå er du velkommen til å forhåndsbestille i appen vår og vi har sett en stor økning i "to go". Begge alternativer bidrar til en trygg og rask opplevelse, sier John Nylén, konsernsjef i Espresso House Group.

Kaffeabonnementet er integrert i Espresso House-appen. For 199 måneden får gjesten ubegrenset med bryggkaffe.

– I dag ser vi at abonnementstjenester har fått fotfeste i flere bransjer, hvor dagens forbrukere streber etter enkle og ubegrensede tjenester som er mer personlig tilpasset og fleksible. Vi abonnerer på både mat og ferdige middagsløsninger, filmer, serier og musikk. Kaffeabonnementet er en milepæl i Espresso House nesten 25 år lange historie og et naturlig steg i utviklingen. Befolkningen i Norden er de som drikker mest kaffe i hele verden, og hos Espresso House ønsker vi at alle skal kunne nyte kvalitetskaffe til en veldig god pris. Med vårt kaffeabonnement gjør vi dette mulig, sier John Nylén.

Sammen med funksjonen for forhåndsbestilling som Espresso House lanserte i vår grunnet pandemien, tar kaffeabonnementet sikte på å forenkle opplevelsen for eksisterende og nye gjester. Tjenesten innebærer at kunden allerede har betalt for kaffen han skal hente. Med forhåndsbestilling unngår man ventetid ved kassen.

Ny daglig leder

For nylig tiltrådte daglig leder Marianne Gaarder Amland, er det medarbeiderne og gjestene som har høyest prioritet:

- Hovedmålet vårt er og vil alltid være å ta vare på våre medarbeidere og våre gjester. For å gjøre det trygt å komme innom oss har vi gode tiltak på plass i kaffebarene våre, og følger nøye de retningslinjene som gjelder. Da pandemien rammet samfunnet denne våren brukte vi tiden under den første nedstengningen på å jobbe frem flere tilpasninger slik at gjestene våre fortsatt kunne besøke oss. Vi lanserte raskt både forhåndsbestilling gjennom appen vår og hjemlevering. Nå med vårt nye digitale kaffeabonnement lanserer vi enda en nyhet som forenkler og forbedrer opplevelsen du får hos oss som gjest.

Marianne Gaarder Amland har jobbet i Espresso House siden 2015 og har hatt flere ulike roller i selskapet.

- Jeg er veldig glad for å ønske Marianne Gaarder Amland velkommen som ny daglig leder for Espresso House Norge. Marianne har en bred erfaring fra selskapet, og hennes lidenskap for våre mennesker, gjester og vår merkevare gjør henne til den perfekte kandidaten for denne jobben og vår videre reise med Espresso House i Norge, sier John Nylén.

Powered by Labrador CMS