Felles parkering er et gode. NHH-forskning viser at butikker som har Europris som nabo får høyere omsetning. Ill. foto fra Kirkenær
Felles parkering er et gode. NHH-forskning viser at butikker som har Europris som nabo får høyere omsetning. Ill. foto fra Kirkenær

Dagligvarebutikkers omsetning øker med Europris som nabo

Forskning fra NHH viser at dagligvarebutikker som får Europris som ny nabo, får økt omsetning. Når avstanden mellom butikkene øker opp mot fem kilometer, taper de derimot salg til konkurrenten.

Publisert


For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

TOTAL
(digitalt + papir)

1 år til kr 1 125,-
(herav mva kr 125,-)

Kort

TOTAL
(digitalt + papir)

1 år til kr 1 125,-
(herav mva kr 125,-)

Faktura

DIGITAL
(kun digitalt)

1 år til kr 800,-
(herav mva kr 0,-)

Kort

DIGITAL
(kun digitalt)

1 år til kr 800,-
(herav mva kr 0,-)

Faktura

Powered by Labrador CMS