Anne Grønnerud Mikkelsen, ass. butikksjef i Europris Skiptvet, i kyllingdrakten som ble brukt under stuntet. Butikksjef Camilla Gareid (t.v.) er med på notene.Europris Skiptvet
Europris-butikkens stunt på TikTok fikk 570.000 visninger
Europris Skiptvet gjorde før påske et stunt på TikTok hvor ass. butikksjef danset med påskekyllingdrakt. Oppvisningen har fått 570.000 visninger så langt.
Det er ikke første gang gjengen på Europris Skiptvet lager stunts i butikken på sosiale medier,
til glede for kundene og tittere på TikTok.
Tatt på sparket
Butikksjef Camilla Gareid forteller til Retailmagasinet at det vellykkede stuntet egentlig ble brågjort to uker før påske.
– Det meste av det vi
gjør på TikTok og i andre sosiale medier, blir tatt veldig på sparket med lite planlegging. Denne morgenen bestemte vi oss egentlig bare for å danse
litt. Vi er jo generelt ikke redde for å by på oss selv og kle oss litt ut. Den fredagen da denne videoen ble filmet, var tanken egentlig bare å
ønske kunder en god helg.
De butikkansatte går gjerne rundt med drakter og hodeplagg for
forskjellige sesonger. Butikksjefen gikk selv med kylling-hodeplagg gjennom hele mars frem til påskeaften.
Videoen gikk mye bedre enn de så for seg. Allerede bare
etter noen timer hadde den fått 100.000 visninger.
– Vi fikk egentlig litt
sjokk! Pr. nå har den 569.750 visninger med 30.576 liker klikk. Videoen er også sett i både Sverige og Danmark, og det er jo veldig
morsomt. Det var en svensk kunde som kom innom etter å ha sett videoen via en venn
fra Sverige, sier Gareid med et smil.
Byr på seg selv
– Kunder i butikk kommenterer videoen?
– Ja, absolutt. Samme dag som dansen ble lagt ut, kom det flere og spurte etter
Anne! Hele den dagen og dagene i ettertid har vi fått kommentarer
på videoen og på hvor gæren Anne er som byr så mye på seg selv.
De fleste synes
generelt det butikken legger ut er morsomt.
– Noen kunder har til og med slengt seg på
bildet vi skulle ta. De fleste av kundene som er faste, vet jo godt hvem vi er
som jobber her og «kjenner oss». De er vant til at vi er lite høytidelige
og sjenerte. Flere kunder sier de synes det er ålreit å komme innom oss
fordi det alltid er så trivelige ansatte og god stemning i butikken, med mye
latter.
Tas på sparket
Europris Skiptvet opprettet TikTok-konto i slutten av januar.
– Planen
var å legge ut når vi hadde noen ideer og tid. Skiptvet er en liten bygd med
litt over 3.500 innbyggere, hvor de fleste kjenner hverandre. Så vi er litt
avhengig av god reklame. Vi bruker TikTok både til markedsføring og bare for å vise oss frem og hvordan hverdagen hos oss på Europris Skiptvet er.
Vi er en veldig fin gjeng med mye humor, masse glimt i øyet, og latteren sitter
generelt ganske løst hos alle, forteller butikksjefen.
Med suksessen til videoen erkjenner de at de må følge opp. Gareid bekrefter at de har planer, men ennå ikke hva.
– Vi planlegger jo generelt svært lite. Vi la ut en video med snø i går, og den har allerede fått
75.052 visninger. Det er litt morsomt, og hele gjengen
er like engasjerte og synes det er veldig gøy å filme og eventuelt være med på
videoene.
De bruker som regel ikke lang tid, verken på å filme,
redigere eller planlegge.
– Alt blir tatt på sparket og vi er flere som kommer med forslag på hva vi kan gjøre. Nå har vi forså vidt skaffet oss en
selfie stang for å ha mer muligheter til å bilder og filmer. Følg oss gjerne på
TikTok, avslutter Camilla Gareid og ler.