Anne Grønnerud Mikkelsen, sss. butikksjef i Europris Skiptvet, i kyllingdrakten som ble brukt under stuntet. Butikksjef Camilla Gareid (t.v.) er med på notene.
Anne Grønnerud Mikkelsen, ass. butikksjef i Europris Skiptvet, i kyllingdrakten som ble brukt under stuntet. Butikksjef Camilla Gareid (t.v.) er med på notene.

Europris-butikkens stunt på TikTok fikk 570.000 visninger

Europris Skiptvet gjorde før påske et stunt på TikTok hvor ass. butikksjef danset med påskekyllingdrakt. Oppvisningen har fått 570.000 visninger så langt.

Publisert
kylling stunt tiktok
Anne Grønnerud Mikkelsens inspirerte dans gikk viralt.

Det er ikke første gang gjengen på Europris Skiptvet lager stunts i butikken på sosiale medier, til glede for kundene og tittere på TikTok.

Tatt på sparket

Butikksjef Camilla Gareid forteller til Retailmagasinet at det vellykkede stuntet egentlig ble brågjort to uker før påske.

– Det meste av det vi gjør på TikTok og i andre sosiale medier, blir tatt veldig på sparket med lite planlegging. Denne morgenen bestemte vi oss egentlig bare for å danse litt. Vi er jo generelt ikke redde for å by på oss selv og kle oss litt ut. Den fredagen da denne videoen ble filmet, var tanken egentlig bare å ønske kunder en god helg.

De butikkansatte går gjerne rundt med drakter og hodeplagg for forskjellige sesonger. Butikksjefen gikk selv med kylling-hodeplagg gjennom hele mars frem til påskeaften.

Videoen gikk mye bedre enn de så for seg. Allerede bare etter noen timer hadde den fått 100.000 visninger.

– Vi fikk egentlig litt sjokk! Pr. nå har den 569.750 visninger med 30.576 liker klikk. Videoen er også sett i både Sverige og Danmark, og det er jo veldig morsomt. Det var en svensk kunde som kom innom etter å ha sett videoen via en venn fra Sverige, sier Gareid med et smil.

Byr på seg selv

– Kunder i butikk kommenterer videoen?

– Ja, absolutt. Samme dag som dansen ble lagt ut, kom det flere og spurte etter Anne! Hele den dagen og dagene i ettertid har vi fått kommentarer på videoen og på hvor gæren Anne er som byr så mye på seg selv.

De fleste synes generelt det butikken legger ut er morsomt.

– Noen kunder har til og med slengt seg på bildet vi skulle ta. De fleste av kundene som er faste, vet jo godt hvem vi er som jobber her og «kjenner oss». De er vant til at vi er lite høytidelige og sjenerte. Flere kunder sier de synes det er ålreit å komme innom oss fordi det alltid er så trivelige ansatte og god stemning i butikken, med mye latter.

Tas på sparket

Europris Skiptvet opprettet TikTok-konto i slutten av januar.

– Planen var å legge ut når vi hadde noen ideer og tid. Skiptvet er en liten bygd med litt over 3.500 innbyggere, hvor de fleste kjenner hverandre. Så vi er litt avhengig av god reklame. Vi bruker TikTok både til markedsføring og bare for å vise oss frem og hvordan hverdagen hos oss på Europris Skiptvet er. Vi er en veldig fin gjeng med mye humor, masse glimt i øyet, og latteren sitter generelt ganske løst hos alle, forteller butikksjefen.

Med suksessen til videoen erkjenner de at de må følge opp. Gareid bekrefter at de har planer, men ennå ikke hva. 

– Vi planlegger jo generelt svært lite.  Vi la ut en video med snø i går, og den har allerede fått 75.052 visninger.  Det er litt morsomt, og hele gjengen er like engasjerte og synes det er veldig gøy å filme og eventuelt være med på videoene.

De bruker som regel ikke lang tid, verken på å filme, redigere eller planlegge. 

– Alt blir tatt på sparket og vi er flere som kommer med forslag på hva vi kan gjøre. Nå har vi forså vidt skaffet oss en selfie stang for å ha mer muligheter til å bilder og filmer. Følg oss gjerne på TikTok, avslutter Camilla Gareid og ler.

Powered by Labrador CMS