EuroShop 2020 med retail i åtte dimensjoner

EuroShop – verdens ledende retailmesse – er et must for alle retailere på alle kontinenter. 16.-20. februar samler 2.300 utstillere fra mer enn 60 land og 114.000 fagbesøkende fra hele verden seg i Düsseldorf.

Publisert

Åtte scener

EuroShop har i år definert åtte dimensjoner for opplevelser. De skal dekke retaileres totale investeringsbehov og gi inspirasjon i massevis og konkrete svar på avgjørende spørsmål som alle retailere som ønsker å forbli konkurransedyktige, må stille seg selv.

• Hvilke funksjoner skal butikker utføre i dag? Fungere som sted for opplevelse og identifikasjon? Feel-good? Pop-up markedsplasser? Hvordan må de se ut og føles?

• Dimensjonen retailteknologi gir deg overraskende, entusiastiske og stimulerende svar og skal ta deg til neste nivå. Augmented Reality, Virtual Reality, kunstig intelligens (AI), Internet-of-Things, Smart Store, Customer Engagement, mobil betaling og skybaserte tjenester er de dominerende temaene på denne scenen.

• Retailmarkedsføring er treffpunktet for de “digitalt kreative”. Kundeengasjement og opplevelse, merkeopplevelse i fysiske og digitale butikker, personalisering via mobile enheter, kunstig intelligens og digital signage. Retail Marketing-dimensjonen på EuroShop venter på besøkende med et komplett spekter av dyptgående og digital interaksjon med kunder.

• Belysning er viet spesiell oppmerksomhet på EuroShop på scenen Lighting Dimension. Lys spiller en sentral rolle når opplevelse og atmosfære kommer inn i bildet. Her eksponeres fleksible tekniske applikasjoner som spenner fra smart belysning til IoT i forbindelse med økologiske aspekter som bærekraft og effektivitet.

• Storytelling er hva Visual Merchandising handler om, både som en analog opplevelse og som en digital plattform. Her vises det hvordan du kan sette dem opp og gi shoppere en wow-opplevelse, enten i butikker eller gjennom augmented reality, som pop-up eller nettbutikker.

• Stadig flere supermarkeder – og til og med motebutikker – får inn kunder gjennom servering. Det er grunnen til at servering i detaljhandel er så hot at det vies spesiell oppmerksomhet EuroShop 2020. På menyen står alt fra fast food til Michelin-stjerne-mat.

• I kjøling & energistyring-dimensjonen vil det som naturlig hører sammen endelig komme sammen: nemlig økologi og økonomi. Digital transformasjon og byggautomasjon, IoT og AI og effektivitet – alt dette er avgjørende for klimanøytrale, smarte butikker og vil derfor bli vist på EuroShop.

• Messer og events på veien mot digitalisering står sentralt i EuroShop's Expo & Event-dimensjon, som er verdens største sektorspesifikke sammenkomst for live-kommunikasjon.

Powered by Labrador CMS