Eric Sandtrø og Sven Ingebretsen er enige om rask og digitalisert håndtering av utestående fordringer for Fjellsports norske og svenske kunder.

Fjellsport velger Sergel

Fjellsport når stadig nye høyder innen netthandel, og dermed har behovet for en profesjonell håndtering av utestående fordringer meldt seg. Valget av leverandør falt på Sergel Norge, de to virksomhetene møter hverandre på effektiv og personlig kundebehandling.

Publisert

– Helt fra oppstart har vi hatt fokus på personlig og rask kundebehandling. Fjellsport skal gi kundene akkurat det de trenger, og de skal få det raskt, sier Eric Sandtrø, daglig leder i Fjellsport AS.

I 2016 passerte Fjellsport AS en omsetning på 200 millioner, og salgstallene er sterkt økende.

– Frem til nå har vi håndtert utestående fordringer selv, men med den omsetningsveksten vi opplever er det helt nødvendig å overlate kundenes betalingsutfordringer til Sergel, forklarer Sandtrø.

Avtalen mellom Fjellsport og Sergel omfatter nettbutikkens tre etableringer i Norge og Sverige; Fjellsport.no, Tindeberg.se og Supersport.no. Som betydelig nordisk aktør innen inkasso er Sergel godt rustet til å håndtere nettbutikkenes fordringer.

– Vi opplever at Fjellsports fokusområder samsvarer godt med våre, sier Sven Ingebretsen, administrerende direktør i Sergel Norge.

– Rask og personlig kundebehandling er viktig for gode resultater. Sergels team søker alltid å løse betalingsutfordringene for skyldnere, og det innebærer blant annet at vi skal være best på digitale betalingsløsninger. Nå kan for eksempel krav gjøres opp med Vipps døgnet rundt.

Fjellsport.no og Tindberg.se tilbyr produkter for friluftsentusiaster, mens Supersport.no selger utstyr til utholdenhetstrening innen langrenn, løp og triatlon. Eric Sandtrø mener den gode veksten i stor grad skyldes rask og enkel netthandel, i tillegg til dedikerte medarbeidere.

De ansatte i Fjellsport er selv ivrige friluftsfolk som kjenner produktenes egenskaper, og raske leveringer ivaretas fra Fjellsports fullautomatiserte logistikk- og lagersenter i Sandefjord, der 50.000 varer til enhver tid er i sirkulasjon for det svenske og norske markedet.

– Heldigvis har vi lite utestående fordringer, og det skyldes nok både enkle returordninger og at vi henvender oss til kunder med en spesiell interesse for den bestilte varen, sier Sandtrø.

Nettgründeren har tidligere hatt suksess med å etablere Komplett.no, men solgte seg ut i 2007. Komplett og Sergel inngikk samarbeidsavtale tidligere i år.

– Netthandel er et spennende område for oss, og vi er derfor veldig tilfredse med å ha disse betydelige aktørene på kundesiden. Det stiller krav til enda bedre digitale betalingsløsninger, som er vårt store satsningsområde, avslutter Sven Ingebretsen.

Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her

Powered by Labrador CMS