Bergans åpnet flaggskipbutikk

Bergans åpnet flaggskipbutikk rett ved Oslo rådhus.

Publisert

Bergans nye flaggskipbutikk er på 570 m2 og er den som har det største Bergans-utvalget. Konsepter som utleie av utstyr og salg av brukte produkter er på plass i butikken.

Christoph Centmayer, PR and communication Manager, uttaler:

– Det gikk veldig bra og som vi ønsket oss. Vi åpnet torsdag kl 12. og det strømmet inn kunder. Vi hadde godt med kunder og salg over torsdag, fredag og lørdag. Det viktigste for oss er at butikken «funker» som den skal, ikke bare med tanke på det praktiske, men vi ønsket å skape en plass der folk blir inspirert til turglede og det ser ut som at vi fikk det til. Det var stor interesse rundt systua i butikken og spesielt avdelingen med brukte og reparerte produkter. Her var det så stor etterspørsel at vi var nærmest utsolgt for varer.

– Flaggskipbutikken er en levendegjøring av merkevaren vår. Et episenter for alt Bergans er, har vært og skal bli. Kundene skal føle at de kommer på besøk hjem til Bergans og møte 570 m2 fylt med turglede, inspirasjon og bærekraft, fra gulv til tak, sier kollega Ellen Sørum som er Global Retail Director.

I tillegg til verdens største utvalg av Bergans-produkter på ett gulv, vil det også etableres spennende tjenester som utleie av utstyr, salg av brukte produkter, returordning og systue for reparasjon og produkttilpassing.

– Kvalitet og holdbarhet har alltid vært viktig for oss. Reparasjon av produkter er for eksempel noe vi har drevet med i utstrakt grad i mange, mange tiår. Disse konseptene er en naturlig videreføring av tanken om å bidra til økt levetid for produktene våre, sier Sørum.

Hun sier de er spente på responsen og bruken av tjenestene.

– Produktutleie og bruktsalg er noe vi aldri har gjort før, så dette blir spennende! Vi vil begynne med et moderat utvalg av brukt- og utleieprodukter, også håper vi at vi kan utvide sortimentene etter hvert.

– Målet vårt er at enda flere skal komme seg ut og nyte naturen. Å leie utstyr kan være en super løsning om man ikke er på tur så ofte, eller om man ønsker å prøve et produkt før man kjøper det. At flere bruker produktet er også med å øke produktets nytteverdi gjennom hele levetiden. Bra for miljøet, bra for kunden og bra for oss, avslutter Sørum.

Powered by Labrador CMS