Unik lysdekor på Fornebu S
Fornebu S har sammen med MK Illumination utviklet lysdekor som skiller seg ut i norsk målestokk.
Fornebu S åpner i november et lysdekorprosjektet som er oppsiktsvekkende. Destinasjonssjef Jim Thorshaug Rengård forteller hva de ønsker å oppnå med prosjektet:
– Vi ønsker å gi våre besøkende en helt unik opplevelse, med en ny spektakulær vinterbelysning. Installasjonene har som mål å glede og inspirere både store og små i de mørke vintermånedene.
Dekorprosjektet er nokså spenstig i norsk målestokk.
– Prosjektet er absolutt ambisiøst og helt unikt i Norge. For å bli inspirert så vi på de store varemagasinene i Europa, og hadde som mål å lage en dekor som har internasjonal standard og som passer vår profil. Vi utfordret tre ulike aktører på prosjektet og landet på MK grunnet deres kreativitet og unike designelementer. Sammen landet vi på et konsept som er inspirert av vår beliggenhet på Fornebu. Vi ligger jo midt i et stort naturreservat med yrende dyreliv, og vi ville ta naturen inn på senteret, sier destinasjonssjefen.
Fornebu S er kun seks år gammelt og et svært nytt senter sammenlignet med sine nærmeste konkurrenter.
– Det gir oss noen klare fordeler, hvor vi blant annet er kåret til verdens mest miljøvennlige senter på grunn av måten det er bygget på og driften. Våre eiere, KLP eiendom, har et klart og tydelig miljøfokus, noe som gjenspeiler seg i senteret vårt.
Fornebu S skal være et annerledes senter, og de er ikke redd for å skille seg ut. De har kunden i fokus og mener en god kundeopplevelse er den beste markedsføringen.
– Derfor strekker vi oss langt for å inspirere våre kunder. Vi tenker nytt rundt det å være en handelsdestinasjon, hvor vi ønsker å være en opplevelsesarena og en attraktiv møteplass, sier Rengård. I tillegg til å satse på det visuelle har de også etablert et stort gratis bibliotek, hvor de besøkende kan levere sine gamle bøker og ta med seg en bok eller to hjem.
– Fornebupiloten er en leietager hos oss som er tett på lokalbefolkningen, og tilbyr inspirerende foredrag og seminarer. Stadig flere oppdager senteret vårt og blir lojale kunder. De skal vi ta vare på, avslutter Jim Thorshaug Rengård.