RELEX ble valgt på grunn av løsningens fleksibilitet.

JYSK velger RELEX

JYSK velger RELEX Solutions for å støtte sine ambisiøse vekstplaner med AI-drevne etterspørselsprognoser.

RELEX Solutions AI- og maskinlæringsfunksjoner vil støtte JYSKs stadig mer komplekse kort- og langsiktige etterspørselsprognoser, i deres vekst fra 3 200 til
5 000 butikker. Det melder RELEX et i en pressemelding.

Jysk har inngått samarbeid med Relex.

JYSK, den tredje største retaileren i Europa, har inngått samarbeid med RELEX Solutions, leverandør av integrerte løsninger for forsyningskjede- og retailplanlegging, for å styrke etterspørselsprognosene for sine globale distribusjonssentre. I dag består JYSK-gruppen av mer enn 3 200 butikker i 48 land og leverer varer fra 10 distribusjonssentre over hele Europa. JYSKs ambisjon er å vokse til minst 5 000 butikker.

Etterspørselsprognoser er kritisk i den globale interiørbransjen. For å holde tritt med raske endringer i trender og sesongvariasjoner er nøyaktige og automatiserte etterspørselsprognoser avgjørende for de overordnede målene om å forbedre effektivitet og bærekraft samt redusere energiforbruk og svinn, samtidig som kundeopplevelsen forbedres.

RELEX’ løsning drives av AI og maskinlæring, og vil gjennom presise etterspørselsprognoser støtte JYSKs distribusjonssenter som betjener butikker, nettbutikker og B2B.

JYSK henter varer fra et bredt leverandørnettverk som hver opererer med store variasjoner i ledetider. Som en ekstra utfordring er det meste av JYSKs salg kampanjedrevet og sesongbasert. RELEX-løsningen vil hjelpe JYSK med å håndtere og forbedre resultatene av deres stadig mer komplekse kort- og langsiktige etterspørselsprognoser.

– Etter en nøye utvelgelsesprosess ble RELEX valgt på grunn av løsningens fleksibilitet som gjør det mulig for JYSK å ha full kontroll over prosessen samtidig som de drar nytte av prognoseforbedringer ved hjelp av state-of-the-art AI og maskinlæring, sier Heine Sort, Flow of Goods Director i JYSK.

– RELEX er den optimale partneren for å forbedre vår prognosenøyaktighet og planleggingsprosess ytterligere. Det er nødvendig for å støtte våre fremtidige vekstambisjoner og muliggjør våre primære mål om å tilby våre kunder en sømløs opplevelse.

Keld Marott, CIO i JYSK, uttaler:

– Vårt partnerskap med RELEX er et tydelig bevis på JYSKs vilje til å innovere IT-landskapet med de beste løsningene, der moderne brukergrensesnitt, avanserte prognoser og tilpasningsevne er i forkant. Vi har blitt svært imponerte over deres kundefokus. RELEX forstår våre forretningsbehov og krav, og vi ser frem til å utnytte RELEX’ omfattende erfaring på markedet.

Stefano Scandelli, Senior Vice President Sales EMEA & APAC i RELEX Solutions, kommenterer:

– Vi er svært glade for å ønske JYSK velkommen som partner i vår voksende globale fellesskap av kunder innen hjem og interiør. Vi er beæret over tilliten JYSK har gitt oss og er glade for at de kan dra nytte av den målbare verdi og støtten vi gir mens de fortsetter på sin ambisiøse vekstreise.

RELEX Solutions hjelper retailere og produsenter med å drive lønnsom vekst på tvers av alle salgs- og distribusjonskanaler ved å maksimere kundetilfredsheten og minimere driftskostnadene.
Powered by Labrador CMS