F. v.: Jørgen Waaler, Erik Haugen, Johnny Dahl, Espen Lippert og Kenneth Kristiansen.

Fygi rigger seg for vekst med nytt styre

Fygi Technologies skal endre måten vi handler på i fysiske butikker. Kunden skal selv både skanne og betale varen, alt med egen telefon. Løsningen er allerede på vei ut i det norske markedet.

- Dette er fremtidens detaljhandel. Det er et skifte i denne bransjen nå, og vi er en del av den. Løsningen er basert på kundens egen telefon, er lav i kostnad, smart og enkel. I tillegg er den bra i disse tider der vi prøver å unngå mest mulig nærkontakt, forklarer Espen Lippert, daglig leder, grunnlegger og styreleder i Fygi.

Nå satser Fygi for fullt, og har i den forbindelse dannet et nytt styre. Ett av de nye medlemmene er kjent for de fleste innen detaljhandelen - Jørgen Waaler, tidligere administrerende direktør i StrongPoint:

- Det var to hovedgrunner til at jeg ble med i styret. Det er en spennende teknologi for en bransje som virkelig har behov for det - men kanskje aller viktigst: menneskene. Dette er solide folk som har vært ute en vinternatt før, med lang erfaring, som vet hva de vil og som er veldig dedikerte. Det er et veldig bra styrekollegium, i det hele tatt er det en god sammensetning av både ansatte og styret. Det skal jo være gøy å sitte i styret.

Han vet hva han snakker om, som medlem og styreleder i en rekke selskap, og med erfaring fra retail-teknologi.

- Fygi jobber med kundeopplevelser i butikk, løsninger som er i vinden som aldri før takket være corona. Jeg har ingen tro på at fysiske butikker blir borte, dette handler om å effektivisere, skape bedre løsninger for både butikken og kundene, unngå køer og opphopning.

Forøvrig består det nye styret av styreleder Espen Lippert og teknologidirektør Kenneth Kristiansen, som var med å starte opp selskapet. Med seg har de fått Erik Haugen, salgs- og markedsdirektør i Techstep, Johnny Dahl, tidligere gründer og ansvar for kundeopplevelse i Solar Norge.

Nå er de ferdig med planlegging og utvikling, og tar sikte på å ha implementert løsningen i to norske kjeder innen utgangen av året.

- I mars så det ut som om korona skulle ødelegge for oss, mens nå gir det oss nye muligheter. Alle har blitt tvunget til å tenke litt annerledes, også butikkene. Det gjør at mange nå tar kontakt og ser behovet for denne løsningen. (Pressemelding)

Powered by Labrador CMS