Kampanjen skal lokke kundene til gjentatte besøk i butikkene. (Foto: Star Wars / Disney)

Lokker kundene med skattejakt

Disney lanserer Star Wars skattejakt for å lokke fans ut i butikkene.

Publisert

Hva skal til for å skape engasjement i fysiske butikker nå som netthandelen stadig vokser? Disney mener at en ukes lang skattejakt i en utvidet virkelighet bør gjøre nytta.

20 000 butikker er med

Disneys skattejakt er ment å få fansen ut i butikkene for å kjøpe produkter knyttet til den nyeste Star Wars-filmen The Last Jedi, og lanseres i 20 000 butikker i over 30 land den 1. september.

På lanseringsdagen vil de deltakende butikkene sette opp skjermer som de besøkende kan skanne ved hjelp av en spesialutviklet app på telefonen. Når kundene skanner skjermen, får de opp en karakter fra filmen, synlig gjennom telefonens kamera. Figurene kan fotograferes eller filmes og deles på sosiale medier; å gjøre dette vil kvalifisere kunden til en konkurranse om billetter til premieren på The Last Jedi.

Se video om kampanjen her:

Norske kunder kan delta

Avhengig av butikkens størrelse, vil opptil fem forskjellige skjermer være tilgjengelige. Hver og en vil skjule forskjellige karakterer hver dag i kampanjen, for å lokke kundene tilbake på gjentatte besøk.

Konseptet ligner på fjorårets spill-farsott Pokemon Go, og målet er å skape forventninger rundt den nye Star Wars-filmen, selge The Last Jedi-produkter, og å tiltrekke seg nye fans – spesielt de unge.

Norske kunder kan delta på kampanjen "Find the Force" hos Toys"r"us og på nettbutikken CDON.

Powered by Labrador CMS