Med den nye avtalen tar Ateles et helhetlig grep om Gina Tricots netthandel. (Illustrasjonsfoto: Ateles)

Ateles blir Gina Tricots totalleverandør

Blir totalleverandør av motekjedens nettbutikk.

Publisert

Ateles Consulting og Gina Tricot inngår en ny langsiktig avtale og utvider samarbeidet. Den nye satsingen betyr at Ateles skal bygge Gina Tricots nye API-baserte plattform som understøtter hele selskapets arkitektur for Unified Commerce, skriver Ateles i en pressemelding.

Tar et helhetlig grep om netthandelen

Med den nye avtalen tar Ateles et helhetlig grep om Gina Tricots netthandel. Ateles blir en PaaS-leverandør med en løsning basert på e-handelsplattformen til Elastic Path, integrert med PIM, CMS og DAM fra Pimcore. For Gina Tricot vil den nye satsningen føre til at kjedens digitale handel blir skalerbar og lett å håndtere. Prosesser for kampanje- og produktstyring forenkles, og det blir enklere å bygge nye "touchpoints" og "store fronts", skriver Ateles.

– Det er utrolig gøy at vi på Ateles har fått fornyet tillit og får muligheten til utvide våre tjenester ytterligere sammen med Gina Tricot. Det er viktig for oss å hjelpe Gina Tricot til neste trinn i sin digitale handel og mot en bedre kundeopplevelse, sier Pär Eliasson, administrerende direktør i Ateles Consulting.

Vil digitalisere Gina Tricots fysiske butikker

Ateles skriver videre at selskapet kommer til å arbeide med forretningsutvikling av Unified Commerce for å øke omsetningen og den digitale tilstedeværelsen. Det langsiktige målet er å digitalisere Gina Tricots fysiske butikker for å skape en enhetlig kundeopplevelse, uansett salgskanal:

– E-handel, omni-kanal og digitalisering er fortsatt veldig viktig for oss i Gina Tricot. Ateles har vært en strategisk partner for oss siden 2009, og vi har gjennom årene skalert opp vår e-handel for salg i hele Europa, og produsert flere omni-kanal-løsninger som integrerer våre salgskanaler. Vi gleder oss til å ta neste steg i digital handel og ytterligere forbedre kjøpsopplevelsen i alle salgskanaler, sier Magnus Månsson, konsernsjef for Gina Tricot.

(Pressemelding)

Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her

Ateles er et av Nordens mest erfarne konsulentselskaper med spisskompetanse innenfor strategirådgivning og utvikling av løsninger for e-handel, PIM og omnichannel. Ateles leverer e-handelsløsning basert på markedsledende standardplattformer. Ateles ble startet i 2001 og arbeider mot det nordiske markedet med kontor i Oslo, Stockholm og Linköping. Ateles arbeider med kunder i både B2C- og B2B-segmentet. Blant kundene finnes bedrifter som Møller Bil, Maxbo, Glava og FKRA.

(Kilde: Ateles)

Powered by Labrador CMS