
Åpner en av verdens største flaggskipbutikker i Oslo
H&M åpner en av selskapets største flaggskipbutikker i Oslo torsdag 29. november, i Karl Johans gate 14. For å feire åpningen lanserer H&M en eksklusiv redesign-kolleksjon i samarbeid med de norske designerne Marte Krogh, Edda Gimnes og FWSS/Pearl Octopuss.Y.
Samme dag åpner også H&M Home første konseptbutikk i Norge, vegg-i-vegg.
Den nye flaggskipsbutikken vil strekke seg over 5 etasjer og 4500 m2. Butikken er utviklet for å møte nye forventninger fra kundene og har fokus på inspirasjon, opplevelse, multikanal og et høyt service-nivå.

Skal overraske og inspirere
– I H&M skal vi overraske og inspirere kundene våre, og vi skal gjøre det mulig for alle å føle seg bra, og se bra ut. Det gjør vi blant annet gjennom å by på unike handleopplevelser og med denne butikken tar vi dette til et helt nytt nivå, sier Dirk Roennefahrt, adm. direktør i H&M Norge og Island.
H&M har de siste årene gjort store investeringer i multikanal og dette gjenspeiles i den nye butikken, hvor man blant annet finner Click-and-Collect og Scan-and-Find, scanning av prislappen med mobil i butikk for å finne størrelser og farger online. Blant andre tjenester H&M har lansert, og kommer med fremover, er ”in-store mode” for app’en, visual search og mulighet for kundene til å dele looks på hm.com via #HMxME.

– I en bransje i stor endring ser vi at kundene fortsatt ønsker å handle i butikk, men det må være inspirerende, engasjerende og enkelt – og opplevelsen må være tett integrert med de digitale kanalene, sier Roennefahrt.

H&M Redesign by Marte Krogh, Edda Gimnes og FWSS/Pearl Octopuss.Y
For å feire åpningen har H&M inngått et samarbeid med Marte Krogh, Edda Gimnes og FWSS/Pearl Octopussy-designer, Cathrine Børter. De norske designerne har utviklet og re-designet H&M-plagg og tilbehør med sin egen signatur. Plaggene og smykkene vil være nummerert og komme i et begrenset antall. Kolleksjonen selges eksklusivt i den nye H&M-butikken fra 29.november.
På åpningsdagen deler H&M også ut gavekort på 10.000 kr til første i kø. Nummer 2 vil få gavekort på 5.000 kr og nummer tre får gavekort på 2.500 kr. De neste 1000 får ett gavekort på 100 kr. Det vil være 20 % på hele butikken ved kjøp av 3 varer eller mer (de to første timene hos H&M og hele helgen hos H&M Home).
Åpningstiden for H&M i Karl Johans gate vil være mandag-fredag 10-20 og lørdag 10-19. På åpningsdagen er butikken åpen kl.11.00-21.00 og i desember er det utvidete åpningstider.
(Pressemelding)