H&M lar kunden finne og søke etter varer ved å bruke bilder. (Foto: H&M)

H&M fornyer seg på nettet i USA

H&Ms nettbutikk i USA har fått flere nye funksjoner for forbedre kundeopplevelsen.

Publisert

H&M har presentert sin nye e-handelsside og mobilapp i USA. Rask digitalisering forvandler moteindustrien – og skaper muligheter. H&M ønsker å dra nytte av disse mulighetene for å skape en sømløs og hyggelig shoppingopplevelse online, på mobil og i den fysiske butikken.

Oppdatert nettsted

H&Ms nye nettsted og mobil-appen har flere nye funksjoner, inkludert Visual Search, betaling via PayPal, Scan & Find, Rate and Review, gratis retur til butikker, live chat og fraktalternativer. Samt det oppdaterte #HMxME-galleriet for stilinspirasjon fra hele verden. I høst vil H&M også tilby kundene muligheten til å "finne i butikken" og gi muligheten til å finne en vare i nærmeste butikk. Nettstedet blir automatisk oppdatert med de nye funksjonene. Men for å se endringene i mobil-appen, må brukerne slette den gamle appen og laste ned den nye versjonen, både for iPhone og Android.

De nye funksjonene

Visual Search – En funksjon som lar kunden søke etter varer ved å bruke bilder. Man kan søke etter produkter ved å laste opp et bilde fra sosiale medier eller ved selv å ta et bilde av en persons stil. Når man har lastet opp bildet, vil H&M vil finne lignende stiler for kunden.

Scan & Find – H&M vil tlby et bredere produktsortiment og lagertilgjengelighet for kunden, både i fysisk butikk og i nettbutikken. Hvis kunden ikke finner størrelsen i butikken eller ønsker å vite mer om et produkt, skannes prislappen for å finne varen på hm.com. Her kan tilgjengelighet, fargealternativer med mer sjekkes.

Rate and Review – Kunder kan se på artiklene de har mottatt fra sine online-kjøp. Elementer kan vurderes med opp til fem stjerner og inkluderer ytterligere produktinformasjon, for eksempel plaggets størrelse og passform, samt muligheten til å legge igjen kommentarer om produktet. Vurderinger vil bli oppført på produktdetaljsiden slik at man kan se andre kunders mening før man kjøper.

Eksempel fra H&Ms nye nettsted. (Foto: H&M)

#HMxME – H&M skal tilby sine kunder i hele verden mote de trenger for å se og føle seg vel. De tilbyr derfor et inspirasjonsgalleri på hm.com hvor det eksponeres stilglimt fra deres kunder verden over som bruker hashtagen HMxME i sine innlegg i sosiale media.

Endringene i kundeopplevelsen kommer i kjølvannet av H&Ms nye størrelsesstruktur som ble endret tidligere i år for kvinnelige kunder, som reflekterer den nord-amerikanske industristandarden.

Powered by Labrador CMS