Vinmonopolet vant Handelsprisen 2019
Vinmonopolet vant i går Handelsprisen, på grunn av en solid satsing på kundeservice, faghandel og samfunnsansvar.
Vinmonopolet vant prisen i tøff konkurranse med Kiwi og Jollyroom.
− Vinmonopolet har lykkes med en velutviklet kanalstrategi med et tett samspill mellom kjedens fysisk butikker, netthandel, app og kundesenter. Det har gjort de til en av Norges best likte bedrifter blant norske forbrukere, uansett bransje, sier Harald Jachwitz Andersen, direktør for handel i Virke.
Nominasjonene og kåringen bygger på en totalvurdering av handelen. Særlig viktig er krav til vekst i omsetningen i kombinasjon med lønnsomhet over tid. I tillegg er det lagt vekt på virksomhetenes omdømme og deres evne til å vise vei i bransjen. Handelskonsepter med en omsetning under 50 millioner kroner og/eller mindre enn tre års drift, er ikke med i vurderingen.
Juryen for Handelsprisen 2019 har bestått av Erik Fagerlid, Frode Finsrud fra Cappa, Grete Lekven fra DNB, Anders Askevold fra GS1 og Ole Martin Evensmo fra Sannsyn.