Boozt inngår samarbeid med Helthjem
Nå får kundene til Boozt levert varene helt hjem, når Helthjem tar over leveransen av bestillinger fra nettbutikken.
Med et godt etablert distribusjonsnettverk i ryggen, får Helthjem ansvaret for å levere nettbestillingene som hver dag går ut til norske kunder.
André Braathen, markeds- og kommunikasjonsdirektør i Helthjem, gleder seg til å sørge for at klær, sko, vesker og maskara finner veien helt hjem til kundene.
– Det er helt rått at vi nå skal sørge for at kundene til Boozt.com får varene sine levert hjem. Å få jobbe med en så solid og respektert netthandelsaktør er definitivt veldig gøy for oss. Vi ser frem til å kunne gi vårt bidrag til å gjøre den totale kundeopplevelsen til norsk netthandels aller beste, sier han.
Helt fra oppstarten i 2009 har Boozt gitt norske kunder tilgang til et bredt utvalg motenyheter, skjønnhetsprodukter og designervarer på nett. Nettbutikken tilbyr i dag over 600 skandinaviske og internasjonale motemerker, og har etablert seg som en sterk leverandør av produkter til både klesskap, baderomshylle og hjemmeinnredning. Daglig leder i Boozt, Hermann Haraldsson er fornøyd med det nye fraktsamarbeidet med Helthjem.
– Våre kunder skal ha en god opplevelse helt fra de bestiller varen på nettsiden, til varen er levert. Samarbeidet med Helthjem betyr at vi hever servicenivået ved å etterkomme kunders ønske om å få varer levert hjem, raskt . Vi er glade for å kunne tilby Boozt.com sine kunder det lille ekstra også på leveringen, sier han.
Det nye samarbeidet innebærer at det går raskere fra kunden legger inn sin ordre, til Helthjem leverer bestillingen direkte på dørmatten eller i postkassen. Kundene slipper i de aller fleste tilfeller å ta turen innom postkontoret eller post i butikk for å hente nettkuppene sine.
– De tyngste eller største sendingene vil bli levert på nærmeste utleveringssted, men de aller fleste bestillingene vil kunne leveres helt hjem til deg. Det gir en følelse av ekstraservice, selvfølgelig uten at det koster noe ekstra, sier André Braathen.
Økt konkurranse gir høyere krav
Netthandelen fra både norske og utenlandske aktører har økt betydelig de senere år. I fjor omsatte den norske e-handelen for 144,8 milliarder kroner, ifølge en rapport fra DIBS. Økt konkurranse og flere aktører fører til at kundene har blitt mer kravstore. Det er bra, mener Braathen.
– Vi ser at kundene forventer at både bestilling og levering skal skje enklest mulig – og raskest mulig. Tiden der man tolererte en leveringstid på to uker eller mer, er forbi. Kundene ønsker heller ikke å bruke unødig tid på å hente pakkene sine, og derfor har vårt fraktalternativ med levering helt hjem blitt tatt så godt imot hos alle samarbeidspartnerne våre. Vi tar stadig markedsandeler, og får tilbakemeldinger om at folk setter stor pris på denne måten å få varer levert på, forteller han.
Braathen mener at norske nettbutikker har alt å vinne på å følge Boozt i å tilpasse seg de nye kravene fra kundene sine.
– Dette er fremtidens løsning, fastslår han.