Helthjem har som Miljøfyrtårn fått verktøy for å gjennomføre bærekraftstiltak.
Helthjem har som Miljøfyrtårn fått verktøy for å gjennomføre bærekraftstiltak.

Helthjem Mediapost sertifisert som Miljøfyrtårn

Helthjem Mediapost mener at status som Miljøfyrtårn vil gi økt konkurransekraft.

Publisert

– Som Miljøfyrtårn har vi fått verktøy som gjør oss i stand til å iverksette konkrete og lønnsomme bærekraftstiltak. Det har stor betydning for vår konkurransekraft i årene som kommer, sier strategisk kundesjef i Helthjem Mediapost, Tone Gulbrandsen.

Tone Gulbrandsen er strategisk kundesjef i Helthjem Mediapost.
Tone Gulbrandsen er strategisk kundesjef i Helthjem Mediapost.

Miljøfyrtårn er Norges mest brukte sertifikat for å dokumentere at bedrifter gjør en innsats for miljøet og tar samfunnsansvar. For å få sertifikatet, må bedriften oppfylle en rekke krav og tiltak som sikrer miljøvennlig drift og et godt arbeidsmiljø.

En del av DNA

Helthjem Mediapost er svært opptatt av bærekraft, og har fokus på miljøet i alle ledd av virksomheten.

- Det er mange grunner til at vi valgte å bli Miljøfyrtårn. Bærekraft er noe vi jobber med innenfor både innkjøp, avfallshåndtering, og i arbeidsmiljøet. Det er rett og slett en del av vårt DNA. Med denne sertifiseringen på plass styrker vi vår posisjon i konkurransen mot andre aktører, og viser at vi mener alvor når det kommer til vårt samfunnsansvar, sier Gulbrandsen.

Å oppnå denne sertifiseringen er også med på å styrke merkevaren Helthjem, både internt og eksternt.

- Å ta i bruk et anerkjent miljøledelsessystem som dette skaper økt miljøbevissthet, stolthet og engasjement blant både ansatte og kunder. Vi er utrolig stolte av å bli godkjent som Miljøfyrtårn, sier Guldbrandsen.