Helthjem styrker laget med tre nyansettelser
Tre talenter har funnet et nytt hjem hos Helthjem og skal blir med på reisen mot nye, ambisiøse vekstmål.
Helthjem har siden oppstarten i 2015 gått fra snaue 57.000 pakkeforsendelser til over 13 millioner pakkeforsendelser i året, og fra 2020 til 2021 kunne vekstraketten melde om en økning på hele 54 % i pakkevolum.
Hvilepuls er det likevel ikke, og nylig slapp selskapet nyheten om ny hovedterminal som skal kunne håndtere tregangen av dagens volum.
Nå henter de også inn nye talenter.
Trangt nåløye
Denne måneden trer tre nye krefter inn i vekstselskapet, og daglig leder i Helthjem, Anders Lunde Angen, forteller at aldri før har de fått inn så mange søknader:
- Det tror jeg skyldes at vi nå virkelig begynner å kjent i markedet, noe økning i kjennskap fra 30% til 75% etter Corona viser,
Derfor forteller Angen at det er spesielt hyggelig å ønske dtene velkommen, som vil styrke et allerede sterkt Helthjem-lag,
- Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med alle tre, og jobbe sammen for å skape en enda smidigere hverdag for våre kunder og vinne nytt volum, sier Angen.
Ny produkteier
Helthjem har under Corona, og på rekordtid, bygget ut et nasjonalt nettverk med over 1100 hentepunkter. Suzanne Griffiths blir ny produkteier for ‘Hent-selv’ som supplerer Helthjems raske og enkle hjemlevering for å sikre en sømløs kundeopplevelse.
Griffiths har lang erfaring som konsulent, senest som Manager i PwC Norge. Her jobbet hun i med ulike typer kommersielle strategi- og vekst-prosjekter innen retail og dagligvare med solid erfaring innen topplinjevekst, verdikjede og prosessforbedringer.
- I Helthjem får jeg muligheten til å være med på en veksteise i et selskap som er perfekt posisjonert innen fremtidens handel og sirkulærøkonomi. Det er gjort en formidabel jobb under en pandemien, men hvor det fortsatt er mye ugjort. Jeg gleder meg til å ta stafettpinnen videre. Dette var en mulighet jeg rett og slett ikke kunne takke nei til, sier Griffiths.
Ruster opp salgsteamet
Helthjem har hentet fra bank- og forsikringsbransjen med ansettelsen av Jonas Vikse som Key Account Manager og Erlend Dahlberg som Account Manager. De to nyansatte skal bidra inn mot en raskt økende oppdragsmengde med nye storsigneringer som blant annet Lindex, Lensway og IcanIwill (ICIW).
Vikse kommer senest fra Gjensidige som investeringsrådgiver og teamkoordinator med ansvar for en portefølje på over 700 millioner kroner, og han er er tydelig på hvorfor han valgte Helthjem:
- Helthjem fremstår som en offensiv og attraktiv arbeidsplass. Ikke bare er det et ungt og dynamisk miljø, jeg får også mulighet til å jobbe tett med Nordens største og mest kjente nettbutikker. Dette er kjempespennende og jeg gleder meg til å komme i gang med arbeidet, sier Vikse.
Satser ungt
Dahlberg starter opp som Account Manager for fullt til høsten, og har allerede fått en liten forsmak på hverdagen i Helthjem samtidig som han fullfører en MSc i Supply Chain and Operations Management denne våren.
- Det er veldig motiverende å arbeide med en tjeneste jeg personlig synes er den beste på markedet, med sin geniale hjemlevering før frokost alle dager i uka. I tillegg gleder jeg meg til å skape gode relasjoner med eksisterende og nye kunder i Helthjem, sier Dahlberg.
Massiv vekst
Sterk vekst krever også flere tilpasninger. Neste sommer flytter derfor Helthjem hovedterminalen til splitter nye lokaler, som skal kunne håndtere en tredobling av dagens pakkevolum.- I likhet med at vi stadig henter inn ytterligere krefter og kompetanse for å utvikle oss, trenger vi også større lokaler for å håndtere den massive økningen i pakkevolum vi opplever år etter år, sier Angen,
Angen har store ambisjoner om videre vekst innen både frakt for nettbutikker og mellom privatpersoner de neste årene, og mener de nye tilskuddene vil være viktige ressurser i tiden som kommer.
- Vi gleder oss til å se hvordan de kan være med på å forme Helthjems vei fremover, sier Angen. (Pressemelding)