Clas Ohlson tilbyr hjemlevering av varer
Clas Ohlsons tilbyr nå hjemlevering av varer fra sine butikker i Oslo gjennom samarbeid med teknologiselskapet Porterbuddy.
– Vi ønsker å legge enda bedre til rette for at våre kunder skal få en så best mulig handleopplevelse hos oss. Derfor begynner vi nå med hjemlevering fra våre butikker i Oslo i samarbeid med Porterbuddy. Vi er sikre på at dette vil bli tatt godt imot hos våre kunder ettersom vi opplever en stor etterspørsel etter rask og sømløs hjemlevering, og da spesielt i storbyene, sier Hans Kristian Nilsen-Moe, Kundeservicesjef i Clas Ohlson Norge.
Nilsen-Moe sier en mer automatisert handleopplevelse er noe vi i veldig stor grad vil se mer av i fremtiden. Derfor gleder han seg over at Clas Ohlson skor seg for fremtiden ved å tilby en slik tjeneste – i første omgang i Oslo.
– Det er et naturlig strategisk valg for oss å begynne med hjemlevering av varer. I Clas Ohlson ønsker vi å rette enda større fokus på selve kundereisen – fra kunden kommer inn i butikk, finner den varen man vil ha og på enklest mulig måte får seg varen hjem. Med Porterbuddy får våre kunder mer enn det tradisjonelle transportører kan levere, og det ser vi veldig frem til å kunne tilby, sier Nilsen-Moe.
Hjemlevering er tilgjengelig fra uke 26 i alle Clas Ohlson-butikker i Oslo. Ved kassen vil kunden få velge ledige tidsrom varen kan bli levert hjem til seg. Varen blir så hentet av sjåfør og kjørt ut til kunden, og kan leveres med ekspresslevering innen 90 minutter. Prisen vil være fra 149,- kroner for vanlig levering, og 199,- for ekspresslevering. Kunden vil og få sporing av pakken på kart i sanntid, og chatte med budet underveis.
Infrastruktur og bærekraft
Porterbuddy ble startet i 2016 av gründerne Henrik Gerner-Mathisen og Tord Störtebecker. Teknologien bygger på å utnytte eksisterende infrastruktur på en mer bærekraftig og nyttig måte hvor blant annet utvalgte profesjonelle sjåfører fra Oslo Taxi og ulike budbilselskaper blir benyttet for levering av pakker. Pakkene vil bli levert til avtalt tid med kunde – gjerne innen 90 minutter etter at kjøpet er gjort.
– Det er et utrolig spennende samarbeid vi nå begynner med. Clas Ohlson er en fremtidsrettet bedrift som er veldig innstilte på å teste ut nye konsepter og se hvordan man kan gjøre hverdagen enklere for sine kunder. Derfor gleder vi oss veldig til å kunne tilby hjemlevering fra butikk for Clas Ohlson sine kunder i Oslo, og bidra til å realisere nye digitale kundekonsepter fremover, sier Henrik Gerner-Mathisen, grunnlegger og daglig leder i Porterbuddy.
– Hastighet og punktlighet betyr mye for oss nordmenn, og ikke minst har vi stadig høyere forventninger og krav til hva varehandelen kan tilby. Det er mye ledig kapasitet i transportnæringen, og ved å effektivisere kapasiteten bedre og øke bruk av elektrisk kraft, bidrar det til bærekraft og gode løsninger for alle, sier Gerner-Mathisen.
(Pressemelding)