Nettmat.no lar kunden bestemme menyen selv

Lanserer MixBox – et helt nytt konsept i Norge.

Publisert

I et stadig mer populært og voksende marked for matkasser levert på døren, lanserer Stavanger-baserte Nettmat.no matkassen MixBox for å imøtekomme kundenes behov for fleksibilitet og valgfrihet. MixBox er et helt nytt konsept i Norge, utviklet for å gi kundene muligheten til selv å sette sammen ukemenyene og til å påvirke hva matkassen koster, skriver Nettmat.no i en pressemelding.

Kundene vil bestemme selv

MixBox tilbyr 40-50 nye middagsforslag hver uke som kundene står helt fritt til å komponere sin egen meny med utgangspunkt i. Hver av middagsrettene har fått sin egen pris, og kundene kan dermed også påvirke hva matkassen skal koste. MixBox er tilpasset fra 1, 2, 4 eller 6 personer og inneholder 3, 4 eller 5 middagsretter, men med mulighet for å legge til middagsretter for alle 7 dagene i uken.

– Vi vet at dette er en tjeneste som har vært savnet og etterspurt av matkassekunder i Norge, sier Thomas Bergo, daglig leder i Nettmat.no.

– En viktig årsak til at kundene sier opp abonnementet, er nettopp at de selv ønsker å bestemme hva som skal settes på middagsbordet. Dette er også den viktigste årsaken til at noen velger ikke å bli kunde hos oss. Men med MixBox håper og tror vi at Nettmat.no vil bli en svært attraktiv leverandør av matkasser til både eksisterende og nye kunder, sier han.

Vil tilby basisvarer

Gjennom et nettbasert bestillingssystem kan kunden selv sette opp en ønsket meny inntil 3 uker fram i tid. Kunden har dessuten stor frihet til å gjøre endringer, og mottar ellers alle fordeler som følger med en vanlig matkasselevering, skriver Nettmat.no.

– Selvsagt håper vi også at MixBox vil senke terskelen for at flere prøver ut Nettmat.no og ser hvor enkelt og tidsbesparende det kan være. Etterhvert vil vi også tilby flere produkter, for eksempel basisvarer, kaffe, melk, brød og annet. Ettersom vi uansett skal hjem til kunden, kan vi jo ta med oss hva som helst, sier Bergo.

(Pressemelding)

Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her

Nettmat ble etablert i 2014, og har som mål å bidra til et sunt, allsidig og næringsrikt kosthold, redusert matsvinn og minimal bruk av emballasje. Matkassene består av varierte menyer basert på råvarer fra matfylket Rogaland, og rettene skal ta rundt en halv time å tilberede. Nettmat.no leverer matkasser til flere tusen kunder i og omkring Stavanger, Oslo, Bergen og Trondheim.

Powered by Labrador CMS