H&M legger ned Cheap Monday
H&M legger ned merket Cheap Monday for å rendyrke kjernevirksomheten.
Det kunngjør H&M i en pressemelding i dag. Motebransjen gjennomgår store endringer grunnet den pågående digitaliseringen.
H&M-konsernets omstillingsarbeid fortsetter i høyt tempo, og kjeden prioriterer kjernevirksomheten.
Cheap Monday-merket har hatt en negativ salgs- og lønnsomhetsutvikling i lang tid, melder H&M.
– Cheap Mondays forretningssmodell bygger på tradisjonell grossistvirksomhet som har hatt store utfordringer på grunn av skiftet i bransjen, skriver konsernet.
H&M kjøpte Cheap Monday i 2008. Den aller første Cheap Monday-butikken åpnet i København i november 2009.
Avviklingen vil starte umiddelbart og avsluttes innen 30. juni 2019. Cheap Monday-butikken i London og nettbutikken vil bli stengt 31. desember, heter det avslutningsvis i pressemeldingen.