VIRTUELL BUTIKK: Coverbrands har åpnet en virtuell butikk på Nationaltheatret stasjon i Oslo. Foto: Coverbrands
VIRTUELL BUTIKK: Coverbrands har åpnet en virtuell butikk på Nationaltheatret stasjon i Oslo. Foto: Coverbrands

Innovativ julehandel med virtuell butikk

Som første nettbutikk i Norge innoverer coverbrands.no årets julehandel ved å lansere en virtuell butikk.

Publisert

I perioden 11. til 24. november gjennomføres en kreativ utendørsreklamekampanje på Nationaltheatret stasjon i Oslo hvor publikum kan handle julegaver direkte via sin mobiltelefon, skriver Coverbrands i en pressemelding.

– Målsettingen med kampanjen er å bruke de teknologiske mulighetene som eksisterer til å skape engasjement hos publikum, sier markedssjef i Coverbrands Siv Hege Hillestad, ifølge pressemeldingen.

Trendene viser at norske forbrukere ønsker frihet til å velge når og hvor de skal handle på nett (kilde E- handelsrapporten 2013 fra Posten og Bring).

– Vi ser også at kjøp via mobil er i sterk vekst og har tro på at denne løsningen vil være relevant for forbrukeren, skape høy interaktivitet og flytte varer i en meget viktig salgsperiode, sier Hillestad.

– Vi ønsker å appellere til publikum gjennom en kreativ løsning som gir følelsen av et fysisk butikkmiljø, et utstillingsvindu folk skal la seg inspirere av, fortsetter Hillestad.

Coverbrands grafiske designer Mari Karlsnes har stått for den visuelle utformingen og har samarbeidet tett med designerne i utendørsselskapet Clear Channel AS.

– Denne nye måten å fremstille produkter på tror vi man kommer til å se økt forekomst av fremover. I dag må man engasjere forbrukeren og fange oppmerksomheten på nye måter ved å bruke sterkere virkemidler, sier Hillestad.