Flere G-sport-butikker blir Intersport
Gresvig rendyrker sine butikkonsepter, noe som blant annet innebærer at nærmere 40 G-port-butikker omprofileres til Intersport.
Den første butikken, på Råholt i Akershus, åpnet med Intersport-navnet denne uken.
– For Gresvig er dette startskuddet for ytterligere å rendyrke og kundeorientere konseptene, sier Pål H. Rasmussen, adm. direktør i Gresvig, som eier og driver kjedekonseptene G-SPORT, G-MAX og Intersport i Norge.
Skal relansere Intersport
Intersport-butikkene blir spesialiserte butikker med sterk tilpasning til lokale markedsforhold, mens G-Sport-butikkene blir større fullsortimentsbutikker.
– I løpet av høsten vil Intersport blir relansert i ny kommunikasjonsdrakt. Intersport er en ledende internasjonal kjede, og passer meget godt inn i den nye, strømlinjeformede strategien til Gresvig, sier Rasmussen.
Skiller franchisedrevne fra egeneide butikker
Endringen innebærer også en rendyrking av Gresvigs driftsform. G-Sport-butikkene som nå blir omprofilerte til Intersport er franchise-eide butikker. Intersport vil i fremtiden være en franchisedrevet kjede. G-Sport/G-MAX vil i hovedsak være egeneide butikker som en filialkjede.
– Konkurransesituasjonen i den norske sportsbransjen er tøff, men kampen står ikke bare om å være billigst, men også om kvalitet, vareutvalg, kompetanse og gode handleopplevelser. Rendyrkede konsepter gjør det mulig for oss å betjene ulike kundesegmenter på en god måte, samtidig som vi skal være konkurransedyktige på pris som i dag, avslutter Pål H. Rasmussen.
(Pressemelding)
Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.
Last ned enkeltsider eller hele bladet
Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her