Chris Kirkemo går fra FOLL til Involve.
Chris Kirkemo går fra FOLL til Involve.

Involve styrker seg på retail og konseptutvikling

Chris Kirkemo, tidligere kundedirektør i FOLL og nordisk markedssjef i Jernia, skal styrke Involve sin satsning på retail og konseptutvikling.

Publisert

– Vi er utrolig glade for å ha Chris med på laget. Han har lang erfaring innen retail, og tilfører Involve viktig kompetanse fra en bransje som har opplevd betydelige endringer de siste årene, forteller Henning Børve Figenschou, byråleder hos Involve.

Etter nesten fem år i Foll reklamebyrå går Chris Kirkemo (45) til Involve som strategisk rådgiver. Her skal han blant annet jobbe med rådgivning, konseptutvikling, kundereiser og skape vekst for Involve sine kunder. Børve Figenschou og Kirkemo har tidligere jobbet sammen i Foll.

– Involve er et spennende selskap i vekst med en bred kundeportefølje, som strekker seg fra retail til store eiendomsprosjekter. Samtidig støtter de både lokale og internasjonale merkevarer på flere områder som reklame, PR, design, netthandel, profileringsartikler og kampanjemateriell. Å jobbe med ulike disipliner som går hånd i hånd er en styrke, og gir kunden et 360-perspektiv på sin kommunikasjon og kundereise, forteller Kirkemo.

Han løfter også frem det internasjonale reklamebyrånettverket Havas, hvor Involve er norsk affiliate.

– Havas gir oss tilgang på verdenslendene kompetanse og ressurser. Her kan det være store muligheter for norske selskaper å ta et steg internasjonalt, på samme måte som vi bistår internasjonale selskaper med innpass i det norske markedet, sier Kirkemo.

Den tidligere kundedirektøren har jobbet med konseptutvikling og salgsstyring i både fysiske butikker og nettbutikker. Blant annet bygget han opp Jernias nettbutikk, i en tid da mange fortsatt foretrakk å handle i fysiske butikker. I tillegg har han de siste årene jobbet med vekstprosjekter og konseptutvikling hos aktører som ARK Bokhandel, Right Price Tiles, Møbelringen, Rema 1000 med flere.

– Det skjer veldig mye spennende innen retail om dagen, og vi vil se store endringer de neste årene.

Nå gleder jeg meg til å hente synergier på tvers av alle fagområdene i Involve hvor jeg kan bidra på konseptsiden. Vi trenger å se helheten for å oppnå vekst, sier han.

Chris Kirkemo har en bachelor i internasjonal markedsføring fra South Bank University i London.

Før han gikk til Involve, var han drifts- og kundedirektør, og jobbet med vekstprosjekter og strategiutvikling hos Foll Reklamebyrå. Han har også vært daglig leder i Centerteam og nordisk markedssjef i Jernia.

Powered by Labrador CMS