Integrasjon mellom løsningene til Voyado og ITX skal legge grunnlaget for bedre kundservice for retailere.
ITX
Voyado og ITX inngår partnerskap
– Vi er svært fornøyde med vårt nye partnerskap med kundelojalitetsløsningen Voyado. Integrasjonen mellom ITX og Voyado vil gi grunnlag for bedre kundeopplevelser hos våre felles kunder. Sammen vil dette revolusjonere måten kundeservice ytes på, sier sales development manager Anna Fekjær Kristensen i ITX Norge.
Voyado er markedsleder i Norden på kundelojalitetsløsninger, og ITX Norge tilbyr en omnikanal kundeserviceløsning.
Blant norske kjeder som bruker både ITX og Voyado er Christiania Belysning, Sprell og Skeidar.
Beriker kundedata
Dagens nyhet om partnerskapet er blitt lagt merke til i markedet.
– Vi merker stor interesse, sier Kristensen.
Hun utdyper overfor Retailmagasinet gevinstene som partnerskapet skal gi kundene:
– Voyado har gode master data-sett og sitter på kundehistorikk. Kundeinformasjonen berikes med data fra mange kanaler som chat og epost. Dermed kan retailerne gi bedre kundeservice.
Overtreffe forventningene
Partnerskapet skal hjelpe retailere å yte bedre kundeservicen og dermed oppnå høyere kundelojalitet.
Sammen skal ITX og Voyado gi retailere muligheten til å behandle hver kunde som en VIP i hver kundekontakt, i alle kanaler som man kommuniserer med kundene.
Det skal bli lettere for kundeserviceavdelinger å yte service som overgår kundenes forventninger. Avdelingen kan interagere med kunder i mange kanaler, og kunden blir indentifisert uansett om de er registrert i butikken eller på nett. Kundebehandleren ser den ønskede informasjonen om kunden.
– Kundeservice opp enda et hakk
Sprell, som nylig åpnet sin første butikk i Sverige, er en av retailerne som jobber med både ITX og Voyado. CEO Christian Sogn Iversen uttaler:
– Etter at vi implementerte ITX for et år siden har vi strømlinjeformet vår kundeservice og redusert tiden vi bruker på kundehenvendelser med 40%. Samtidig er kundene våre mer fornøyd med vår service og support enn noensinne. Nå styrkes kundeservicen vår ytterligere gjennom å berike kundedata med nøkkelinformasjon fra Voyado Engage.
Mer personaliserte kundeinteraksjoner
Voyado uttrykker at også de er fornøyde med partnerskapet med ITX og tror at plattformene sammen vil skape mer personaliserte kundeinteraksjoner.
Strategic Partnership Manager Niklas Brattfors uttaler:
– Partnerskapet mellom Voyado og ITX utstyrer våre kunder med en solid løsning som kan hjelpe dem å styrke kundelojaliteten ytterligere gjennom å kunne overtreffe forventningene til kundene i hvert kontaktpunkt.