Kinesisk netthandelsgigant på vei til Europa
JD.com, Kinas største nettbutikk etter Alibaba, planlegger lansering i USA og Europa.
Lanseringen kan skje allerede neste år, skriver market.se.
Målet til JD.com er å bli godt kjent globalt innen 10 til 20 år, og utvidelsen i utlandet har allerede begynt i Asia.
Planene ble kjent da selskapets president Liu Qiangdong nylig talte på Word Internet Conference i Wuzhen i Kina. Da fortalte han også at JD.com planlegger økt bruk av droner for å fremskynde leveranser til mer avsidesliggende områder i Kina. Selskapet skal i den sammenheng bygge 185 "flyplasser" for droner, skriver market.se.
JD.com jobber aktivt for å redusere fattigdommen på landsbygda i Kina, blant annet gjennom skolebygging og industrielle satsinger.
Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.
Last ned enkeltsider eller hele bladet
Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her