Eva-Lena Wechselberger

Retail-
personlighet  
klar for nye
utfordringer i Jernia

Eva-Lena Wechselberger er ansatt som Retail- og salgsdirektør i Jernia.

Eva-Lena Wechselberger har en høy stjerne og er godt kjent i retail-Norge. Etter snart seks år i Nille og tidligere også seks år i Kid er hun klar til å ta fatt på nye oppgaver i Jernia.

Publisert

For et par måneder siden skrev Eva-Lena Wechselberger, på Linkedin at hun var klar til å gå videre til nye oppgaver, etter nærmere seks år i Nille hvor hun har hun vært salg- og retaildirektør.

Nå har nye hun fått napp på sin åpne jobbsøknad, Jernia tok kontakt, og hun skal begynne i ny jobb der, medio august.

Portrett, Vebjørn Torsetnes, adm. direktør i Jernia.
Vebjørn Torsetnes, adm. direktør i Jernia.

– Både Jernia og Eva-Lena er veldig fornøyd med valget. Jernia er en kjent merkevare som skal gjennom en endringsprosess. En av de aller beste i Norge på endringer i retail innen salgsdrift og konsept er Eva-Lena. Det har hun vist gjennom sine tidligere jobber, sier Vebjørn Torsetnes, adm. direktør i Jernia til Retailmagasinet.

Eva-Lena Wechselberger er ansatt som Retail- og salgsdirektør, og vil inngå i Jernias ledergruppe. Hun kommer fra samme stilling i Nille, Kid og en kort periode mellom i Maxbo som regionsdirektør. Hun har lang erfaring fra Retail i Sverige og Norge, men de siste 20 årene i Norge.

– Eva-Lena har vært viktig for snuoperasjonen både i Kid og Nille. Begge selskapene var preget av dårlig drift, utdatert konsept og manglende lønnsomhet. Sammen med Kjersti Hobøl har hun vært en viktig pådriver og premissgiver for endringene, sier Torsetnes.

Eva-Lena vil ha ansvaret for butikkdrift og konsept i Jernia. Hovedfokus vil være å bygge lønnsomhet og øke salget i butikk sammen med resten av team Jernia. Hun begynner 14. august.

– Jeg er svært glad for å få Eva-Lena på laget. Det vil styrke vår retail og endringskompetanse, som vil være viktig for at Jernia skal bli lønnsomt, sier Torsetnes.

 Eva-Lena gleder seg og sier: – Min drivkraft er å nå mål sammen med mennesker. Å trygge andre i at forandring er viktig for å vinne markedsandeler i retail. Retail for meg er ikke en jobb, det er en livsstil. Jeg ønsker at vi sammen skal møte kundene på deres arena som en samarbeidspartner for å gi dem gode kundeopplevelser.

Powered by Labrador CMS