Retail- personlighet klar for nye utfordringer i Jernia
Eva-Lena Wechselberger er ansatt som Retail- og salgsdirektør i Jernia.Foto: Privat
Eva-Lena Wechselberger har en høy stjerne og er godt kjent i retail-Norge. Etter snart seks år i Nille og tidligere også seks år i Kid er hun klar til å ta fatt på nye oppgaver i Jernia.
For et par måneder siden skrev Eva-Lena Wechselberger, på
Linkedin at hun var klar til å gå videre til nye oppgaver, etter nærmere seks
år i Nille hvor hun har hun vært salg- og retaildirektør.
Nå har nye hun fått napp på sin åpne jobbsøknad, Jernia tok kontakt,
og hun skal begynne i ny jobb der, medio august.
– Både Jernia og
Eva-Lena er veldig fornøyd med valget. Jernia er en kjent merkevare som skal
gjennom en endringsprosess. En av de aller beste i Norge på endringer i retail
innen salgsdrift og konsept er Eva-Lena. Det har hun vist gjennom sine
tidligere jobber, sier Vebjørn
Torsetnes, adm. direktør i Jernia til Retailmagasinet.
Eva-Lena
Wechselberger er ansatt som Retail- og salgsdirektør, og vil inngå i Jernias
ledergruppe. Hun kommer fra samme stilling i Nille, Kid og en kort periode
mellom i Maxbo som regionsdirektør. Hun har lang erfaring fra Retail i Sverige
og Norge, men de siste 20 årene i Norge.
– Eva-Lena
har vært viktig for snuoperasjonen både i Kid og Nille. Begge selskapene var
preget av dårlig drift, utdatert konsept og manglende lønnsomhet. Sammen med
Kjersti Hobøl har hun vært en viktig pådriver og premissgiver for endringene,
sier Torsetnes.
Eva-Lena
vil ha ansvaret for butikkdrift og konsept i Jernia. Hovedfokus vil være å
bygge lønnsomhet og øke salget i butikk sammen med resten av team Jernia. Hun
begynner 14. august.
– Jeg er
svært glad for å få Eva-Lena på laget. Det vil styrke vår retail og
endringskompetanse, som vil være viktig for at Jernia skal bli lønnsomt, sier Torsetnes.
Eva-Lena gleder
seg og sier: – Min drivkraft er å nå mål sammen med
mennesker. Å trygge andre i at forandring er viktig for å vinne markedsandeler
i retail. Retail for meg er ikke en jobb, det er en livsstil. Jeg ønsker at vi
sammen skal møte kundene på deres arena som en samarbeidspartner for å gi dem
gode kundeopplevelser.