Jollyroom, Ullevålsveien
Jollyrooms fysiske butikk i Norge ligger i Ullevålsveien i Oslo sentrum.

Jollyroom åpnet fysisk butikk i Oslo – "Butikker er en del av strategien"

I begynnelsen av april åpnet Jollyroom fysisk butikk i Oslo. Etter å ha lett etter den riktige lokaliseringen i en god stund, gikk de for et lokale på 400 m2 i Ullevålsveien. Omsetningsmålet er 20-25 millioner kroner.

– Etter en litt myk start – påsken spiller jo en viktig rolle i Norge – har vi hatt fint tempo, forteller Robin Karlsson, ansvarlig for butikker og etableringer, til Retailmagasinet.

Robin Karlsson er ansvarlig for butikker og etableringer i Jollyroom.

Jollyroom ble etablert i 2010 og var i en årrekke en pure player. Tidligere har de åpnet fysiske butikker i Stockholm og Göteborg, og nå altså også i Norge.

– Hva er Jollyrooms tanke med å åpne fysiske butikker?

– Å ha fysiske butikker er en del av vår strategi om at vi ikke bare skal være en product pusher. Med butikker får vi et ansikt utad mot kundene, og våre produktseksperter kan gi råd til kundene. Butikkene understøtter også netthandelen, svarer Karlsson.

Han bekrefter at de vurderer butikker også i andre land de har virksomhet i, sannsynligvis i hovedstedene.

Butikken har digitale prisskilter. Prisene speiler online-prisene. Siden bare en liten del av varene er tilgjengelig i butikk, kan kundene se på øvrige varer på skjerm i butikk og få dem levert hjem.

Foreløpig tilbys ikke klikk-og-hent, levering av returer eller service i butikken, men Robin Karlsson forteller at dette er funksjonalitet som de vurderer å få i de fysiske butikkene i fremtiden.

Mattias Jacobsson – som har vært toppsjef i Jollyroom siden 2021 – uttaler at omsetningsmålet for butikken er 20-25 millioner kroner.

Jollyroom, butikk i Oslo
– Å ha fysiske butikker er en del av vår strategi om at vi ikke bare skal være en product pusher, sier Robin Karlsson.
Powered by Labrador CMS