Innkjøps- og salgssjef Mattias Jacobsson i Jollyroom.
Innkjøps- og salgssjef Mattias Jacobsson i Jollyroom.

Jollyroom med 50% vekst i november

E-handelsselskapet Jollyroom satte salgsrekord i november da de solgte varer for over 300 millioner kroner. 20.000 julegaver forlater netthandlerens lager hver dag.

Publisert

E-handelsaktøren Jollyroom, som selger barne- og babyprodukter på nettet, melder om at sterkere julegavesalg enn noensinne. I november satte de ny salgsrekord da de mottok bestillinger for over 300 millioner kroner. Det innebærer en samlet økning på 50 % i de nordiske markedene. Selskapet vokser med lønnsomhet.

- Vi har jobbet intensivt hele året med forberedelsene til årets julehandel, og det er utrolig morsomt å se det gode resultatet av den solide laginnsatsen fra alle deler av organisasjonen. Å selge varer for mer enn 300 MSEK på én måned, er et bevis på at vi fortsetter å være barnefamiliens førstevalg online, og på at vi befester vår lederposisjon som destinasjon for barne- og babyprodukter på nettet, sier innkjøps- og salgssjef Mattias Jacobsson i en pressemelding.

Julegaver er lokomotivet i salget

Jollyrooms konsept er å tilby alle produkter barnefamilien trenger, på ett og samme sted – fra barnevogner og bilstoler, til innredning, leker og barneklær. Ifølge Jollyroom, drives salgsveksten i hovesak av at man har lykkes med å selge varer i bredden, men de peker også ut leker og de typiske julegavene som lokomotivet i novembersalget.

- Alle forretningsområder leverer veldig god vekst, men skal man løfte fram noe spesielt, er det området leketøy som har gått utrolig bra, og mye tyder på at det kommer til å fortsette på den måten, helt fram til våre leveringsfrister rett før jul, sier Jacobsson og fortsetter:

- En trend vi kan se allerede nå i starten på julehandelen, er en økt interesse for klassiske leker, som dukker, bilbaner, byggesett, familiespill og hobbyartikler. En forklaring på det kan være at mange nå tilbringer mer tid enn vanlig i hjemmet, og at foreldre derfor handler julegaver som oppmuntrer til aktivitet og sosial omgang med venner og familie innendørs, i stedet for at barna ender opp foran en skjerm.

En ny bestilling annethvert sekund

Den absolutte salgstoppen i november nådde e-handleren i løpet av Black Friday-døgnet da de mottok en ny bestilling annethvert sekund.

20 000 pakker forlater e-Jollyrooms lager hver dag. I løpet av året har de konsolidert sine lagre og samlet hele vikrsomheten i den nybygde Campus Jollyroom, i nærheten av Göteborg havn. Med en lagerplass på 70.000 kvm, er Campus Jollyroom Nordens største e-handelskompleks.

- Det er flere fordeler ved å samle logistikken på ett sted. Blant annet minimerer det antallet interntransporter, øker effektiviteten, og optimerer leveransetidene. For oss har flyttingen vært helt avgjørende for å kunne møte våre kunders forventninger til raske og sikre leveringer, de enorme volumene i julehandelen til tross. Akkurat nå forlater cirka 20 000 pakker vårt lager hver dag, sier Cecilia Olsson, logistikksjef hos Jollyroom.

Forberedelsene til julehandelen har pågått hele året

Jollyroom har jobbet intensivt hele året for å skape forutsetningene som kreves, for å kunne vokse kraftig i årets julehandel. I tillegg til å samle hele virksomheten i det nye Campus Jollyroom, har e-handleren blant annet økt sin kapasitet med logistikkløsningen AutoStore, gjennomført harde stresstester av alle systemer, og gjort en oppgradering av webplattformen. Dessuten har selskapet mottatt mer enn 5000 jobbsøknader i forbindelse med julehandelsrekrutteringen, og ansatt 200 nye medarbeidere til kuneservice og logistikk. (Pressemelding)

Powered by Labrador CMS