Jollyroom går inn i sin høysesong og ansetter 200.
Jollyroom går inn i sin høysesong og ansetter 200.

Jollyroom møter julen med 200 nye medarbeidere

Netthandleren Jollyroom planlegger å vokse skikkelig i årets julehandel og har ansatt 200 nye medarbeidere.

Publisert

Årets julehandel er i gang i det nye, moderne anlegget på Campus Jollyroom i Sörred, i nærheten av Göteborg Havn. Lageret på 70.000 kvm er fullt av julegaver til en verdi av 500 millioner kroner. Totalt sett kommer rundt 500 medarbeidere til å jobbe i noe som vil ligne et nisseverksted, skriver netthandleren i en pressemelding.

Innlevering av varer, introduksjon og utdanning av nye medarbeidere, stresstester av systemene, planlegging på nettet, innkjøp av flere tallerkener til personalkjøkkenene, samt mange andre forberedelser, er i full gang. Julehandelen er årets viktigste og mest intense periode for Jollyroom, som selger mengder av julegaver på bare noen få uker. I løpet av året har virksomheten forberedt seg på nye salgsrekorder med blant annet nye logistikkløsninger, og en økt personalstyrke. I julehandelen regner Jollyroom med å sende ut over 500 000 bestillinger.

– Dette året har vært en milepæl for Jollyroom. Vi har flyttet alle avdelinger til Campus Jollyroom og ser umiddelbart fordelene med å samle lager, kontor og showroom/outlet på én og samme adresse. Vi føler oss klare for årets viktigste kamp: julehandelen. Alle teamene har jobbet hardt hele året for å skape gode forutsetninger for vekst. Vi har blant annet utvidet vår logistikkløsning AutoStore med 56 400 kasser og ti roboter, samt forsterket organisasjonen med mange dyktige medarbeidere. Vi forventer oss en betydelig vekst nå på slutten av året, sier adm. dir. Ole Sauar.

200 nye medarbeidere til julehandelen

Til tross for at Jollyroom har automatisert store deler av sin logistikk, har netthandleren fortsatt et stort behov for nye medarbeidere, grunnet den kraftige veksten. For å lykkes med årets høyeste salgstopp har Jollyroom rekruttert 200 medarbeidere til stillinger på lager og kundeservice. Ifølge selskapet har styrken med faste ansatte også blitt større, og det åpnes for ytterligere ansettelser i 2021, om den sterke veksten fortsetter.

Interne rekrutteringer

Spesielt for netthandleren er det at de bare rekrutterer og ansetter i egen regi. Antallet søkere til det Göteborg-baserte selskapet øker eksponentielt, og hittil har HR-teamet tatt imot mer enn 5-000 søknader i forbindelse med årets julehandel.

– Det er utrolig morsomt å se hvor mange som er nysgjerrige på Jollyroom som arbeidsplass. Vi har et team på HR som tar seg av all rekruttering, i samarbeid med våre ledere. Å gjøre dette i egen regi, har vært en strategi helt siden selskapet ble grunnlagt. Vi arbeider også med høye målsetninger når det gjelder rekruttering av fastansatte. Av selskapets faste ansatte, er 50 % rekruttert internt, og av våre lederstillinger, er 70 % internt. Det er en viktig nøkkel til vår framgang. Jollyroom er, og skal være, en arbeidsplass man kan utvikle seg på og innta nye roller og nytt ansvar, sier Terese Fernbring, HR-sjef hos Jollyroom.

Powered by Labrador CMS