Jubilerer ved å gå tilbake til sine røtter
Det er i disse dager for 30 år siden at grunnleggerne Lennart og Suz Lajboschhitz åpnet dørene til den første butikken, og dermed grunnla det som i dag har blitt til Flying Tiger Copenhagen.
I 1988 ble det hovedsakelig solgt paraplyer og solbriller, og allerede den gang sto tid og opplevelser sammen med nære og kjære i fokus, opplyser selskapet i en pressemelding:
Alle varer priset til 10 kr
Den gang var butikken oppkalt etter et annet eksotisk dyr, nemlig Zebraen. Men da Lennart og Suz en sommer dro på ferie til Bornholm, overlot de butikken til et familiemedlem og ba henne prise alle varene til 10 kr, det var da endringen startet. Da de kom hjem etter seks og en halv uke, hadde butikken gått så bra at de bestemte seg for å fortsette.
I dag er vi stolte over å ha 953 butikker i 30 forskjellige land verden over. Men selv om vi har vokst med stormskritt og i dag er kjent rundt omkring i verden, er visjonen og målet vårt det samme:
Å overraske, inspirere, få folk til å smile og bruke tiden sammen.
Har gjort global sukses
Den danske butikkjeden som har gjort global suksess, Flying Tiger Copenhagen, feirer tirsdag denne uken sitt 30-årsjubileum. I den anledning settes alle varene ned i butikken til 15 kroner, uansett førpris.
Man skulle nesten tro at dette var et eventyr, men det er faktisk helt sant.
Og som det hele startet på Island Brygge for 30 år siden, handler det ikke kun om varene. For oss er varene ment til å inspirere mennesker til å bruke mer tid sammen med dem de er glad i og styrke sosiale bånd via lek og moro. For oss handler alt om opplevelsene som kommer av varene og hvordan vi kan dele dette med nære og kjære.
Vi har bestemt oss for å feire vår 30-årsdag ved at alle varene tirsdag 23. oktober koster 15 kroner, heter det avslutningsvis i pressemeldingen.
Om Flying Tiger Copenhagen
- Grunnlagt i 1988 av Lennart Lajboschhitz
- Introduserer 300 nye produkter hver måned
- Har 45 butikker i Norge, blir 46 butikker i november
- Mer enn 58000 medarbeidere på verdensbasis
- Over 950 butikker fordelt på 30 land
- Åpner 2-3 nye butikker hver uke på verdensbasis
- Varesortimentet inneholder festartikler, pynt til hjemme, gadgets, leker og mye mer
- Har en prisvinnende designavdeling, og er internasjonalt kjent for sin grafiske- og produktdesign