Johnny Albøge, sjef for Jula i Norge, og varehussjef Morten Nysæther klipper bånd og ønsker velkommen til det nye varehuset på Lagunen i dag.
Johnny Albøge, sjef for Jula i Norge, og varehussjef Morten Nysæther klipper bånd og ønsker velkommen til det nye varehuset på Lagunen i dag.

Jula åpnet varehus nr 35 i Norge – i Laguneparken i Bergen

Jula fortsetter å ekspandere på det norske markedet. I dag åpnet de nytt varehus i Laguneparken i Bergen, det tredje i byen.

Publisert

− Lagunen i Bergen har alltid ligget høyt oppe på prioriteringslisten, fordi det er et svært sterkt handelssentrum i Norge. Det fine samarbeidet med Olav Thon har nå gjort det mulig for oss å åpne, noe vi er svært glade for, sier Karl-Johan Blank, Julas eier og konsernsjef.

Samarbeidet med Olav Thon er en av forklaringene på at Jula for tiden har en så rask etableringstakt i Norge . Med det nye varehuset i Bergen har Jula totalt 35 varehus i Norge.

− Vi ønsker å møte kunden på den måten kunden ønsker å bli møtt, og derfor har vi sterk tro på netthandel i kombinasjon med fysisk handel. Vi ekspanderer nå raskt, med totalt ti nye varehus på markedene våre i 2020, sier Joachim Frykberg, adm.dir. i Jula.

− Jula er endelig på plass i Laguneparken, et av Norges sterkeste handelsområder. Fra før har vi Jula-varehus i Åsane og Oasen, og med åpningen i Lagunen kommer vi til å kunne betjene kundene våre i Bergen og omliggende områder enda bedre. Kunder som kommer fra sør, får nå et Jula-varehus enda nærmere, sier Johnny Albøge, Country Manager Norway.

Ansvar og sikkerhet

Å åpne et nytt varehus i skyggen av koronakrisen er litt spesielt.

− I forbindelse med åpningen har vi satt fokus på sikkerheten til kundene og medarbeiderne våre med tanke på covid 19, sier Johnny Albøge.

For Jula betydde det at de ikke hadde en åpningsfeiring som de pleier å ha.

− På grunn av koronapandemien var vi under åpningen opptatt av å ta ansvar og skape et bærekraftig og trygt miljø både for kundene og medarbeiderne våre, sier Joachim Frykberg.

– I Jula-varehuset er det gode forutsetninger for trygg handel, med et stort salgsareal på cirka 2.500 kvadratmeter og et sortiment på cirka 15 000 aktive produkter. Det store salgsarealet gjør at kundene kan holde god avstand når de handler.

Kassene i varehuset er også utstyrt med pleksiglass og annet beskyttelsesutstyr.