Adm.dir. Johnny Albøge og varehussjef Thea Ekornes klippet tirsdag båndet til stormende jubel fra personalet. Endelig i mål etter fem ukers hard jobbing.
Adm.dir. Johnny Albøge og varehussjef Thea Ekornes klippet tirsdag båndet til stormende jubel fra personalet. Endelig i mål etter fem ukers hard jobbing.

Nedtonet åpning av Jula Molde

Tirsdag var det en litt nedtonet åpning av Julas nye varehus i Molde på grunn av koronasituasjonen. Ingen musikk og taler; likevel hadde det dannet seg en fin kø utenfor kl 7.

– Jula har lenge lett etter en plass å etablere seg i Molde, og det nye varehuset fyller et tomrom på kartet mellom Kristiansund og Ålesund. Gjennom vår kundeklubb, JulaClub, vet vi at det er mange kunder fra Molde som handler på disse to varehusene. Derfor er det nå ekstra fint at vi kan tilby Moldes innbyggere et flott, nytt Jula varehus, sier Johnny Albøge, adm.dir. Jula Norge til Retailmagasinet.

Trygg handel

Det var åpning av et Jula varehus i full størrelse på rundt 3000 kvadratmeter, med gode forutsetninger til å vise frem hele Julas sortiment og nyeste konsept i trygge omgivelser. Det store salgsarealet gjør at kundene kan holde god avstand når de handler, fremholder Albøge:

– Å åpne et nytt varehus i skyggen av koronakrisen er naturligvis litt spesielt. I forbindelse med åpningen har vi satt fokus på sikkerheten til kundene og medarbeiderne våre med tanke på Covid-19, vi har ekstra vektere på plass for å sikre avstand.

– Kassene og kundeservicediskene i Julas varehus er dessuten utstyrt med pleksiglass og annet beskyttelsesutstyr.

Samarbeid med Olav Thon

Ikke problematisk med en så rask kjedvekst i en koronatid? I september åpnet dere jo varehus nr. 35 i Laguneparken i Bergen.

– Samarbeidet med Olav Thon siden 2018 er en av forklaringene på at Jula for tiden har en så rask etableringstakt i Norge. Vi ønsker å møte kunden på den måten kunden ønsker å bli møtt, og derfor har vi sterk tro på netthandel i kombinasjon med fysisk handel. Vi ekspanderer raskt for tiden med et titalls nye varehus på markedene våre Sverige, Norge og Polen i 2020.

– Samarbeidet med Olav Thon har gitt oss mye større muligheter, sier Johnny Albøge.