JYSK ble vekstvinner i et sterkt møbelår

Møbelbranjen i Norge økte omsetningen med 14,1 prosent i 2020, den høyeste veksten siden 1986. JYSK var kjeden med sterkest vekst: 31,8 prosent.

Publisert

– I en spesiell tid som denne, er vi svært ydmyke og takknemlige for våre flinke kolleger og lojale kunder som handler hos oss, sier Martina Pohjanen, leder i JYSK Norge.

JYSK forteller at de gjør en satsning på å oppgradere butikkene med sitt nye butikkonsept med en moderne og skandinavisk stil som som skal frem sortimentet på en inspirerende måte.

– Vi tror at den nye satsningen fører til at flere velger å handle hos oss fordi man blir inspirert i butikk. Våre kunder er fornøyde med denne oppgraderingen, og vi ønsker å fortsette å utvikle oss i denne retningen i fremtiden også. Vi tror på den fysiske butikk, og at den fortsatt har en lys fremtid i vente, sier Pohjanen.

I tillegg til den fysiske satsningen i butikk, har de også satset på digital handel og tilpasset denne kundens behov. Satsingen innebærer rask levering og klikk-og-hent i butikkene.

– Vi har jobbet hardt for at kunden skal få en god handleopplevelse i JYSK, det være seg om kunden møter oss i butikk eller online. Vi ser positivt på fremtiden, og gleder oss når vi får være med å skape flere lokale arbeidsplasser, sier JYSK-sjefen.

Kjeden satser på sine ansatte, og talentprogrammene bidrar til at medarbeidere utvikler seg og blir hos kjeden lenge.

– Den interne utviklingen er noe vi stadig forbedrer da de ansatte er svært viktige for oss. Vi har også et veldig godt bonusprogram som bidrar til at våre ansatte får en del av omsetningen i JYSK.

I tillegg til å tilby lav pris, har de oppgradert kvaliteten på produktene.

– Vi fokuserer stadig på bærekraftige løsninger, noe vi tror våre kunder merker når de velger å handle hos oss. Vi ser positivt på fremtiden, og gleder oss når vi får være med å skape flere lokale arbeidsplasser, avslutter Pohjanen.

Powered by Labrador CMS