JYSK satser massivt på rekruttering
JYSK har det siste året etablert flere butikker, samt gjennomført en oppgradering av alle eksisterende butikker rundt om i hele Norge. Den økende investeringen i det norske markedet gjør at JYSK nå ser et sterkt behov for å ansette flere.
Kjeden kjører i gang en massiv rekrutteringskampanje under navnet «Bring Dedication». Målet med kampanjen er å få søkere til alle ledige stillinger som finnes i JYSK enten til butikk, hovedkontor, spesialfunksjoner eller lederfunksjoner.
I dag har JYSK 103 butikker over hele landet, og visjonen er ikke snauere enn å bli verdens største og mest lønnsomme kjede. Nå ønsker selskapet å synliggjøre seg selv som en attraktiv arbeidsplass i jobbmarkedet.
- Det er stor mangel på arbeidskraft i Norge, og konkurransen i markedet er høy. Derfor er denne kampanjen viktig for oss som selskap da vi ønsker å synliggjøre at JYSK er en attraktiv arbeidsplass som setter ansattes utvikling og trivsel svært høyt gjennom å prioritere store ressurser på ansatte utvikling, sier Ole Martin Jortveit, HR-sjef i JYSK Norge.
Dyrker karrieremuligheter
JYSK har i mange år satset på sine ansatte gjennom veletablerte kompetanseprogram. Selskapet ønsker å gi sine ansatte en karrieremulighet i JYSK. Det er etablert en tydelig karrierestige med mulighetsrom for ansatte, der man kan gå fra selger, områdeansvarlig, assisterende butikksjef, butikksjef, district manager til retail manager.
- JYSK satser ikke bare på de som er eller ønsker å bli ledere, men på alle ansattes kompetanseutvikling og behov. Vi fokuserer på en god karierestige i JYSK med satsning på kurs og etablerte treningsporgram, og mener dette gir oss en unik fordel i arbeidsmarkedet. Vi ser på oss som en inkluderende arbeidsplass, med rom for alle. Vi har et stort mangfold av unike mennesker som vi er ekstremt stolte over. Vi ønsker oss folk som trives i JYSK, og som vil være med på en langsiktig reise, sier Jortveit.