Martina Pohjanen er Country Manager for Jysk i Norge.

Rekordresultat for JYSK Norge

Med en økning både i omsetning og driftsresultat, leverer JYSK Norge rekordresultater til tross for pandemien.

Majoriteten av 2020 har vært utfordrende for retail-bransjen, til tross for dette har mange kunder i Norge valgt å handle hos den skandinaviske retail-kjeden JYSK for å oppgradere hjemme, både inne og ute.

JYSK Norge presterte å levere firmaets beste resultat noensinne med en omsetning på 2.460 milliarder NOK og et driftsresultat på 288 millioner NOK. Sammenlignet med fjoråret er dette en økning på henholdsvis 20.7% og 91%.

– Resultatene er fantastiske. Vi setter utrolig stor pris på at stadig flere kunder velger JYSK når de skal gjøre det fint hjemme. Vi tilbyr et tidsriktig sortiment i god kvalitet, til konkurransedyktige priser. I løpet av året har vi oppgradert butikk konseptet vårt, som gjør at butikkene er mer inspirerende med flere miljøer, spesielt i møbelavdelingen. Dette ser vi at flere legger merke til, og det har igjen en effekt på salget vårt, sier Country Manager Martina Pohjanen.

Vi har sett en markant økning i salget innenfor kategorier som møbler, madrasser samt interiør og dekor.

– Vi har hele tiden hatt fokus på at kundene skal ha en sømløs opplevelse av JYSK på tvers av alle kanaler, og det skal være enkelt å handle hos oss. Vi har nå over 100 butikker spredt over hele landet, og vi har bygget opp et meget serviceinnstilt og kompetent kundesenter. Dette gjør at kundene enkelt kan kontakte oss slik det passer de best, uavhengig av om det er online, sosiale medier, telefon, chat eller gjennom den lokale butikken. Det skal være sømløst for kundene våre å både handle og returnere varer i den kanalen kundene selv foretrekker. Vi har utrolig dyktige medarbeidere i JYSK. Det siste året har vi hatt fokus på kompetanseheving og trening på den digitale kundereisen, slik at de alltid er forberedt på å imøtekomme kundens behov i alle kanaler. Under et annerledes Covid-19 år, har alle medarbeiderne sin positive og løsningsorienterte innstilling vært en kritisk suksessfaktor for våre resultater. Omsetningsveksten vår har gitt butikk medarbeiderne økt ansvar med flere kunder og varer, i tillegg til at de har overholdt smittevernreglene. Jeg er ekstremt imponert og takknemlig over kollektivet i JYSK Norge. Derfor har det også vært en stor glede å betale ut en rekordbonus på over 24 millioner NOK til våre butikkmedarbeidere, avslutter Pohjanen.

Powered by Labrador CMS