Nespresso åpner ny pop-up boutique
I dag åpner Nespresso en ny pop-up boutique på Storo Storsenter, deres åttende butikk i Norge.
– Senest i juni åpnet vi en pop-up Boutique i Trondheim. Nå er det naturlig at vi utvider vårt tilbud i Oslo, som er en av de raskest voksende metropolene i Europa, sier Geir Kronbæck, leder for Nespresso Norge. Nespresso har i dag butikker i Sandvika, Strømmen, Ski, Stavanger, Bergen, Trondheim og på motemagasinet Eger i Oslo, i tillegg til sin nettbutikk.
Storo Storsenter har rundt 130 butikker, spisesteder og tjenester. Nespresso pop-up Boutique på Storo Storsenter skal ledes av butikksjef Tonje Bøe, som møter kundene sammen med fire medarbeidere.
Samarbeider med kommunen om gjenvinning
I 2015 startet Renovasjonsetaten i Oslo kommune og Nespresso et pilotprosjekt med tilbud om å levere brukte kapsler ved ni permanente og to mobile gjenbruksstasjoner. Brukte kaffekapsler kan også leveres i alle Nespresso Boutiques. De innsamlede kapslene leveres til Norsk Gjenvinning som separerer kaffegrut og aluminium. Kaffegrut blir til biogass, mens aluminium komprimeres og smeltes om til nye produkter.
– Jeg oppfordrer alle våre kunder til å levere inn brukte Grand Cru-kapsler til gjenvinning. Vi vil øke kundenes bevissthet om gjenvinning, og ønsker at det skal bli enklere å samle og levere inn brukte kaffekapsler, sier Kronbæck.
Fakta om norske kaffevaner
Kaffevaner holder seg forholdsvis stabile over tid.
”Morgenkaffen” er for mange den viktigste.
Syv av ti nordmenn drikker kaffe hver dag.
Totalt kaffekonsum i Norge ligger på 3,7 kopper kaffe blant kaffedrikkerne. Dette tilsvarer 12 millioner kopper kaffe hver dag.
Én av tre kopper kaffe drikkes på jobb, og rundt halvparten drikkes hjemme.
Undersøkelsen er gjennomført av Ipsos for å kartlegge befolkningens holdning til, og forbruk av kaffe. Oppdragsgiver er opplysningskontoret Norsk Kaffeinformasjon.