Oasen Storsenter hadde en butikkleder på KappAhl som var født samme uke som Oasen ble åpnet i 1977. "Elisabeth-dagene" ble derfor feiret.Foto: Oasen Storsenter
Oasen med artig vri på jubileumskampanje – fikk oppmerksomhet på hele Haugalandet
Oasen Storsenter i Haugesund feiret sitt 45-årsjubileum i oktober i fjor.
– Tradisjonelt feires jo slikt med ballonger, tilbud og stas. Vi valgte gjøre det ganske annerledes, sier senterleder Dag Einar Solberg.
Oasen Storsenter er finalist for prisen Årets
markedsaktivitet på Kjøpesenterkonferansen som starter i morgen.
Senterleder Dag Einar Solberg synes det er
stas igjen å være nominert til pris på konferansen. I fjor var senteret
finalist til Årets kjøpesenter.
Gjorde en vri
Tilfeldigvis hadde Oasen Storsenter en
butikkleder på KappAhl som var født samme uke som Oasen ble åpnet i 1977.
– Da valgte vi å lage en kampanje som ble
dedikert til henne, nemlig "Elisabeth-dagene", forklarer
senterlederen.
I kampanjen gjorde de et poeng av at hun var
en av de mange flinke som jobber på Oasen.
Det ble gjort mye gøy ut av at Elisabeth fylte
45 år, og så ble det satt i parentes: «det gjør for så vidt Oasen også».
Solberg forteller at de fikk god respons. De
har kjørt kampanje i samme uke i oktober i en årrekke, men satte
omsetningsrekord i fjor høst.
– Vi fikk også massevis av smil og kommentarer.
Det ble god medieoppmerksomhet fra lokalavis, tv og radio. Kampanjen engasjerte
både internt og eksternt, sier senterlederen.
Spredte aktivitetene
Senteret fordelte aktivitetene utover
jubileumsuka. Elisabeth stod selvsagt for åpningen av jubileumskaka, og det ble
arrangert musikk-quiz basert på hennes favorittmusikk. En dag ble hun
overrasket av eget pop up-kor i butikken.
– Hun fikk nok mer oppmerksomhet enn hun
trodde i forkant. Hun har visstnok aldri markert bursdagen sin i særlig grad
utover nærmeste familie. Derfor ble kontrasten stor da hele Haugalandet ble
kjent med bursdagen hennes, humrer senterlederen.
Bygger kultur
Dag Einar Solberg synes selv at det ble en
sjarmerende kampanje med en annerledes vri på et jubileum.
Oasen har satset på å bygge kultur og løfte
fram menneskene som jobber på senteret, både internt og eksternt.
– Vi tror at kulturen smitter over på
kundene. Senteret vårt har tre verdier: Levende, engasjerende og smilende, og
vi føler at vi traff godt på disse verdiene med kampanjen, avslutter Solberg.