Finalist Årets Markedsaktivitet

Elisabeth bak ballongtall med 45.
Oasen Storsenter hadde en butikkleder på KappAhl som var født samme uke som Oasen ble åpnet i 1977. "Elisabeth-dagene" ble derfor feiret.

Oasen med artig vri på jubileumskampanje – fikk oppmerksomhet på hele Haugalandet

Oasen Storsenter i Haugesund feiret sitt 45-årsjubileum i oktober i fjor. – Tradisjonelt feires jo slikt med ballonger, tilbud og stas. Vi valgte gjøre det ganske annerledes, sier senterleder Dag Einar Solberg.

Oasen Storsenter er finalist for prisen Årets markedsaktivitet på Kjøpesenterkonferansen som starter i morgen.

Senterleder Dag Einar Solberg synes det er stas igjen å være nominert til pris på konferansen. I fjor var senteret finalist til Årets kjøpesenter.

Gjorde en vri

Tilfeldigvis hadde Oasen Storsenter en butikkleder på KappAhl som var født samme uke som Oasen ble åpnet i 1977.

portrett av Dag Einar Solberg, bak en gul gardin
Dag Einar Solberg.
DM som ble sendt ut i forbindelse med 45-års markeringen.

– Da valgte vi å lage en kampanje som ble dedikert til henne, nemlig "Elisabeth-dagene", forklarer senterlederen.

I kampanjen gjorde de et poeng av at hun var en av de mange flinke som jobber på Oasen.

Det ble gjort mye gøy ut av at Elisabeth fylte 45 år, og så ble det satt i parentes: «det gjør for så vidt Oasen også».

Solberg forteller at de fikk god respons. De har kjørt kampanje i samme uke i oktober i en årrekke, men satte omsetningsrekord i fjor høst.

– Vi fikk også massevis av smil og kommentarer. Det ble god medieoppmerksomhet fra lokalavis, tv og radio. Kampanjen engasjerte både internt og eksternt, sier senterlederen.

Spredte aktivitetene

Senteret fordelte aktivitetene utover jubileumsuka. Elisabeth stod selvsagt for åpningen av jubileumskaka, og det ble arrangert musikk-quiz basert på hennes favorittmusikk. En dag ble hun overrasket av eget pop up-kor i butikken.

– Hun fikk nok mer oppmerksomhet enn hun trodde i forkant. Hun har visstnok aldri markert bursdagen sin i særlig grad utover nærmeste familie. Derfor ble kontrasten stor da hele Haugalandet ble kjent med bursdagen hennes, humrer senterlederen.

Feiringen ble markert med kake.

Bygger kultur

Dag Einar Solberg synes selv at det ble en sjarmerende kampanje med en annerledes vri på et jubileum.

Oasen har satset på å bygge kultur og løfte fram menneskene som jobber på senteret, både internt og eksternt.

– Vi tror at kulturen smitter over på kundene. Senteret vårt har tre verdier: Levende, engasjerende og smilende, og vi føler at vi traff godt på disse verdiene med kampanjen, avslutter Solberg.

Powered by Labrador CMS