The Fat Jewish er fra New York og er kjent for sin enorme følgeskare i sosiale medier, sine TV-opptredener, filmer, musikk og motedesign. (Foto av The Fat Jewish: Guerin Blask / Wikimedia Commons)

Elkjøp samarbeider med Instagram-stjerne

The Fat Jewish, som har ti millioner følgere på instagram, er med i Elkjøps første Singles’ Day-kampanje.

Publisert

Lørdag 11. november er det premiere på Singles' Day hos Elkjøp, og denne uka lanserer kjeden en kampanje med en serie filmer av og med The Fat Jewish. Dette er første gangen Instagram-stjernen fra New York samarbeider med et nordisk selskap, skriver Elkjøp i en pressemelding.

– Vi er alltid på jakt etter de beste måtene å nå ut med budskapene våre på. The Fat Jewish har brukt sin unike stemme og personlighet for å få oppmerksomhet rundt viktige temaer, et eksempel er hans online spinningklasse for hjemløse. Vi elsker folk som tar initiativ og snakker høyt om det de tror på. Hans enorme følgerskare viser at han kommer gjennom med sine budskap, sier Morten Mikkelsen, markedssjef for Elkjøp Norge.

Og selvfølgelig, at han er en singel kjendis, gjør ham perfekt til å fronte en kampanje som dette til Singles' Day, skriver kjeden.

Singles’ Day-fenomenet oppsto opprinnelig som en feiring av singellivet, men Fat Jewish vil i Elkjøps kampanje vise at man kan være i flere forskjellige forhold, til tross for at man er alene: Du kan være forelsket i den som lager kaffen din hver dag eller den som sørger for at du kommer deg opp på morgenen.

Her er en av kampanjefilmene:

(Pressemelding)

The Fat Jewish er kjent som Josh Ostrovsky. Han er fra New York og er kjent for sin enorme følgeskare i sosiale medier, sine TV-opptredener, filmer, musikk og motedesign – for å nevne noen av hans prosjekter. Han gjør alt fra å arrangere spinningtimer for hjemløse til å vise sine design under New Yorks moteuke. Han har aldri gjort aktiviteter eller prosjekter i Norden, og gjør nå sin debut sammen med Elkjøp og promoteringen av Singles Day.

Singles’ Day startet som en feiring av den single husstanden, opprettet av Nanjing Universitet i Kina i 1993. Mottoet var – og er fremdeles – vær stolt av å være singel! Konseptet har vokst seg ut av landegrensene til Kina og har utviklet seg fra å være en festdag til å bli verdens største shoppingdag på nett. Store elektronikkforhandlere som Alibaba og Amazon ble med på festen for lenge siden.

I år er første gang Elkjøp kjører en Singles’ Day-kampanje.

(Kilde: Elkjøp)

Powered by Labrador CMS