Mer bærekraftsmerket mote fra Kappahl

På ett år har KappAhl økt sin andel bærekraftsmerket mote fra 24 til 38 prosent.

Publisert

– Vårt målrettede arbeid med bærekraft gir resultater, sier en fornøyd konsernsjef Danny Feltmann, som samtidig understreker at arbeidet fortsetter ufortrødent.

Danny Feltmann
Danny Feltmann

– Målet er å øke andelen bærekraftsmerket mote i våre butikker hvert år.

Det er et prioritert mål for KappAhl å få flere bærekraftige plagg i kundenes garderober.

Nå er arbeidet kommet et langt skritt videre. 38 prosent av sortimentet er i dag bærekraftsmerket, sammenlignet med for ett år siden da tilsvarende tall var 24 prosent.

– Dette er riktig vei å gå for å skape en langsiktig bærekraftig virksomhet, sier KappAhls konsernsjef Danny Feltmann og fortsetter:

– Bærekraft og lønnsomhet er to sider av samme sak for oss.

I 2020 skal all bomull hos KappAhl være bærekraftig og allerede i dag er bomullen for eksempel i KappAhls herreskjorter og i barnekolleksjonen Kaxs 100% bærekraftig. Dessuten er alle plagg i barnekolleksjonen Newbie bærekraftsmerket.

KappAhls målbevisste bærekraftsarbeid er samlet under konseptet ”Future Friendly Fashion”. Her jobbes det med alt fra materialvalg, vannforbruk og redusert bruk av kjemikalier til klespleie og tekstilinnsamling.

KappAhl grunnlagt 1953 i Göteborg  er en av Nordens ledende motekjeder med nærmere 380 butikker i Sverige, Norge, Finland og Polen samt Shop Online. Forretningsidéen er å tilby prisgunstig mote i egen design alle mennesker.

I 2014/2015 var omsetningen 4,6 milliarder SEK og antall ansatte cirka 4.000 i åtte land.

KappAhl er børsnotert på Nasdaq Stockholm.