EKSPANDERER: Newbie Store i Norge. Foto: KappAhl
EKSPANDERER: Newbie Store i Norge. Foto: KappAhl

Newbie Store ekspanderer i Norge

Newbie, livsstilkolleksjonen for baby- og barn i bærekraftige materialer fra KappAhl har blitt en egen butikkjede og fortsetter å vokse med ytterligere tre butikker i Norge.

Publisert

– Mottagelsen av Newbie i Norge har mer enn oppfylt forventningene, og vi får stadig flere «Newbie lovers», sier Liv Berstad, landssjef for KappAhl Norge.

Newbie Store posisjonerer seg godt i markedet med sin tydelige profil som et svensk livsstilkonsept med fokus på bærekraft, god kvalitet og gunstig pris.

Høsten 2018 fortsetter Newbie Store sin ekspansjon i Norge med nyåpninger i de populære kjøpesentrene Strømmen Storsenter (august), Kvadrat i Stavanger (september) og Amfi Moa i Ålesund (november). Dermed har kjeden nå 6 butikker i Norge og 20 butikker totalt i Storbritannia, Sverige, Norge, Finland og Polen.

– Newbie er et sterkt community-basert varemerke for bevisste konsumenter med små barn. Vi fortsetter arbeidet med å finne flere butikklokaler i populære områder som er attraktive for denne målgruppen, sier etableringssjef Tone Melgaard.

Newbie er varemerket som ble en umiddelbar suksess i sosiale medier etter lanseringen i 2010. Konsumentdrevne samarbeid bidro raskt til både å forme varemerket og utvikle kundegrunnlaget. Som et direkte resultat ble Newbie lansert som et frittstående varemerke og åpnet sin første butikk i Stockholm i 2014.

Newbie har blitt godt mottatt av både kunder og media i alle markeder. Varemerket ble blant annet kåret til «best sustainable children’s clothing brand» av Britiske Vogue i November 2017, og har også blitt profilert i familiemagasinet Mumii hvor leserne kåret Newbie som beste varemerke for barn.

(Pressemelding)