Pris til Mester Grønn
Mester Grønn ble kåret til Norges beste kundesenter under årets Call Center dager. Totalt var 132 store selskaper med i kåringen, og Mester Grønn vant både åpen klasse og ble beste kundesenter i landet.
Med en score på hele 95,9 % vant Mester Grønn Kundeserviceprisen 2017. Flere selskaper enn noen gang tidligere har blitt målt på Kundeserviceprisen «Best i test» i 2017 og prisen ble delt ut på Call Center Dagene tirsdag 25. april på Radisson Blu Plaza Hotell i Oslo. Hele 132 selskaper ble målt i år, og blant disse var det store seriøse selskaper som Vinmonopolet, IKEA, 1881, NSB, banker og reiseselskaper. Basert på 25 samtaler hvor selgerne ble testet på en rekke punkter, ble det kåret vinnere i 16 bransjer, og Mester Grønn vant både kategorien Åpen klasse og totalt, og ble dermed Årets Kundesenter – Kundeserviceprisen «Best i test» 2017.
Nykommeren føk rett til topps
– Mester Grønn er en nykommer i år, men har bygget opp en svært god kundeservice de siste årene gjennom intens trening. De har lykkes stort med sin satsing. Imponerende og sterkt, sier daglig leder i SeeYou, Reidar Skorpen, som utførte testen.
Stolt og glad
– Vi er utrolig stolte av den jobben som gjøres på kundesenteret og hva de leverer hver eneste dag. Dette er en fantastisk lagseier hvor alle medarbeidere på kundesenteret har levert, sier en stolt og glad administrerende direktør i Mester Grønn, Erling Ølstad.
– Dette er resultat av en meget målbevisst og helhjertet jobbing fra ledelse og de ansatte i avdelingen de siste årene. Det viser at når man setter seg et tydelig mål og virkelig strekker seg for å nå målet, så kommer resultatene, avslutter Ølstad.
(Pressemelding)
Fakta om testen
’Best i test’ – kundeserviceprisen er den eneste testen av utvalgte kundesentre i Norge der det kåres en vinner uavhengig av klasse. Undersøkelsen gjennomføres hvert år av analyseselskapet SeeYou og deles ut i forbindelse med Call Center Dagene. Den har vært utdelt siden 2006 og har allerede fått svært stor oppmerksomhet i Call Center Bransjen. Vinner i hver klasse og den totale vinneren kåres hvert år på middagen på Call Center Dagene.
Undersøkelsen gjennomføres ved hjelp av en såkalt «secret shopper», der de deltakende kundesentrene blir undersøkt og målt uten at de selv har kjennskap til det. Hvert kundesenter blir ringt opp av 25 forskjellige observatører som gjennomfører samme rollespill. Disse blir bedømt på en rekke kriterier; som velkomst, ventetid, kundebehandlerens løsning og totalinntrykk. Hvert spørsmål får en poengscore basert på svaralternativene, og det hele oppsummeres i en prosentbasert totalscore.