Gripe mulighetene og tilfredsstille kundene, er viktig og bidro til at prisen som Årets butikk gikk til butikksjef Vigdis Helene Johansen i Kirkenes.

Europris kåret sine vinnere

Stor dag under Europris-kjedens kick-off på Gardermoen da Kirkenes ble kåret til Årets butikk, city-butikken i Gunerius i Oslo ble Årets nykommer, Florø Årets franchisebutikk og Lene Ridola Martinsen fra Raglamyr i Haugesund ble utropt til Årets selger.

Publisert

De nominerte til årets butikk har alle levert meget sterke prestasjoner i 2019. Butikkene har levert solid vekst og god handlekurv utvikling. Lønns og kostnadsbruk er under meget god kontroll og bunnlinjen har solid utvikling. For å bli nominert til årets butikk må verdiene etterleves, og butikksjef og de ansatte må ha ekstremt høyt fokus på å gripe mulighetene og tilfredsstille kundene! «Det lille ekstra» verdsettes heter det i juryens begrunnelse for nettopp å utrope Kirkenes til Årets butikk.

Årets nykommer

For å sikre veksten i Europris er strategien å åpne og relokalisere omkring 20 butikker hvert år. Det er svært viktig å lykkes her, og butikkene som ble nominert til Årets nyetablering/relokalisering var de beste av disse, heter der i juryens innstilling

Suksess for Europris’ City-konsept der Rune Vålbekk, butikksjefen i Europris Gunerius i Oslo, mottok en velfortjent pris. 

For å bli nominert må butikken levere en omsetning første år godt over budsjett og plan. I tillegg må det selvsagt være god kostnadsstyring! De nominerte til årets nyetablering/relokalisering har alle meget dyktige butikksjefer som griper mulighetene, er offensive og setter kunden i fokus.

Franchise med masse kremmerskap

Europris i Florø ble Årets franchisebutikk. Butikksjef Thomas Mikkelsen fikk overrakt prisen av finansdirektør Espen Eldal.

Blant annet en meget sterk resultatutvikling gjorde Europris Florø og butikksjef Thomas Mikkelsen til vinner blant franchisetagerne.

– Det er veldig viktig for Europris å ha skikkelig dyktige, tilstedeværende og offensive franchisetakere som utøver masse kremmerskap, understreker salgs- og driftsdirektør Øyvind Haakerud.

Lene Ridola Hermansen ble kåret til Årets selger.

For å bli nominert må butikken ha levert en meget sterk resultatutvikling i 2019 og kunne vise til en skikkelig solid bunnlinje, god Like for Like vekst, økning i handlekurv og god kostnadskontroll, heter det i juryens begrunnelse for at Europris Florø ble tildelt denne prisen.

Glimt i øyet og offensiv holdning

Lene Ridola Hermansen fra Europris Raglamyr i Haugesund ble Årets selger og mottok prisen av Europris-sjefen Pål Wibe. For å vinne denne prisen må du ha noen unike og ekstremt gode selgeregenskaper. Du må være godt likt av og ha tillit hos kundene, du må være iderik og ha stort engasjement for jobben din. Du må være konkurranse- og resultatorientert, og jobbe hardt hver dag for å selge en vare mer. Glimt i øyet og offensiv holdning må prege kandidaten, fremholder juryen som priset Lene Ridola Hermansen som Årets selger.

Powered by Labrador CMS