Lanserer ekspressleveranser i Sverige
KICKS styrker sitt tilbud til sine e-handelskonsumenter i Sverige ved å lansere to nye, fleksible ekspressleveranser. Det betyr at millioner av svensker nå tilbys muligheten for samme dag-leveranser av skjønnhetsprodukter. Samarbeidspartnere for ekspressleveransene er transportselskapene Best Transport og Instabox.
KICKS jobber aktivt for å kontinuerlig utvikle sitt kundetilbud for best mulig service og opplevelse. Leveransen representerer for e-handelskundene en viktig del av kjøpsprosessen, og for å imøtekomme deres forskjellige ønsker, bredder KICKS nå sitt utvalg av leveringsalternativer med to ulike ekspressløsninger.
– En klar trend er at det blir stadig viktigere for forbrukerne at de selv kan være med på å designe sin egen levering basert egne behov og preferanser. De nye ekspressleveransene kompletterer vårt nåværende utvalg, men også hverandre. Her kan våre kunder velge mellom å samle sine varer i en oppbevaringsboks med Instabox på vei til eller fra jobb, eller få dem levert hjem med bud gjennom Best Transport, sier Freddy Sobin, adm. direktør i KICKS.
To raske og fleksible leveringsløsninger
Samarbeidet med Best Transport betyr at KICKS-kunder nå har mulighet for rask og fleksibel hjemlevering. KICKS lager er strategisk plassert i Jordbro, like sør for Stockholm, som gjør at 2,4 millioner mottakere i Stockholm og Uppsala kan få sin pakke hjem på døren samme kveld. Dette for bestillinger gjort før kl. 12 på hverdager. Kunder i andre deler av landet vil få pakken dagen etter.
Instabox er en frakttjeneste som innebærer at de bringer pakken til et sentralt oppbevaringsskap, i stedet for å levere til de vanlige utleveringsstedene. Tanken er at kundene dermed slipper å tilpasse seg butikkenes åpningstider og stå i kø. Instabox dekker hovedsakelig Sveriges store byer, og leveransen er vanligvis samme dag som bestillingen er gjort.
Holdbarhet viktig ved valg av partnere
Ved valget av partnere for ekspresslevering, var det viktig for KICKS at de har en holdbarhetstenkning rundt sine leveranser. Begge transportselskaper arbeider målrettet for å ta ansvar for kundenes klimapåvirkning. Felles for selskapene er at de jobber kontinuerlig med å optimalisere trafikkplanleggingen og samlaste ulike forsendelser for å få effektive ruter. Best Transport inkluderer til og med 100 prosent klimakompensasjon i alle sine transporter.
(Pressemelding)