Blomster og jord er en viktig vare for Europris på denne tiden av året. Meråker- medarbeiderne er f.v. Ariel Santos, Henriette Nordheim, Oda Brønstad, Anita Eriksen, Hanne Kristine Rønning og butikksjefen Ellen Marie Askim. (Foto: Europris)

Europris nummer 263

I dag åpnet Europris-butikk nummer 263 i Meråker. Nybutikken bidrar til videreutvikling av sentrum i grensekommunen i Trøndelag.

Publisert

Ordfører Karin Anita Furunes sto for den offisielle åpningen. Som seg hør og bør når Europris åpner ny butikk, ble det en skikkelig festdag i Meråker.

Videreutvikling til sentrum

– Jeg er veldig glad for denne etableringen av nye butikker i Meråker, sier ordfører Furunes. – Når vi nå får både Europris og Rema 1000, ser vi en videreutvikling i det som kan bli et sentrum i Meråker. Debatten om dette er ikke ferdig, men skal vi få flere til å komme og investere her, er samarbeid helt nødvendig. Det er viktig for oss å ha et godt servicetilbud til innbyggerne her, og til de mange som skal på hytter, eller farer forbi.

Fra ringehjelp til butikksjef

– Butikken har en salgsflate på 1100 kvadratmeter, og vi gleder oss veldig til å ta fatt, sier butikksjef Ellen Marie Askim. Selv begynte hun som ringehjelp i Rissa. Så ble hun assisterende butikksjef på Hitra, før hun nå flytter til Meråker.

– Vi har registrert at det er store forventninger i hele kommunen til den nye butikken. Vi er åtte medarbeidere som står klar til å skape en trivelig butikk hvor kundene vil møte en hyggelig betjening og oppleve god service. Butikken er romslig og oversiktlig, og jeg har stor tro på at kundene vil trives, sier butikksjefen. – Her er jo dessuten alt det nyeste i innredning og utstyr, og alle som har fått en forhåndstitt, gledet seg til åpningen.

Kjede i sterk vekst

Åtte nye åpnet, åtte flyttet i nye lokaler og ni utvidelser eller moderniseringer Europris-kjeden åpnet i 2018 åtte nye butikker, gjennomførte åtte relokaliseringer og to utvidelser, mens syv butikker ble bygget om og modernisert.

Vokser mer enn markedet

Europris vokste i 2018 mer enn markedet for øvrig, og kjeden hadde i 2018 en total vekst på 5,3 %, mot markedets 1,3% (Kvarud), og en sammenliknbar vekst på 2,2%, mot markedets 0,8% (Kvarud).
– Europris har slått markedet hvert eneste år de siste 13 årene, og ut fra de positive tilbakemeldingene kundene gir oss på konseptet, våre nye og moderniserte butikker, er det ingen grunn til at den trenden ikke skal fortsette, sier en smilende Europris sjef, Pål Wibe. 


Pål Wibe (Foto: Europris)

 

Powered by Labrador CMS