Europris nr. 257 på Nannestad
Butikksjef Ingrid Bergum greide ikke å få full oversikt over køen da Europris-butikk nr. 257 tirsdag åpnet på Nannestad Torg. Men i alle fall var det fullt trøkk og stor jubel åpningsdagen til ende. Kjeden er inne i en god stim som markerer en ny giv.
Egentlig var det snakk om en gjenåpning, etter at butikken i Maura stengte dørene for 14 dager siden. På Nannestad Torg har Europris overtatt de tidligere Rimi- lokalene, og det er blitt en helt ny butikk med det nyeste av det nye av innredning og utstyr. Elever fra hotell- og restauratlinjen på Nannestad v.g. serverte kaffe, kaker og cider i høye glass under åpningsfesten.
Åtti kvadratmeter større
– Butikken har en salgsflate på 929 kvadratmeter, en merkbar økning fra de 849 kvadratmeterne i Maura, sier Ingrid Bergum. Hun er ingen nykommer i Europris-sammenheng, ettersom hun har jobbet som butikksjef i kjeden i 13 år, de siste fem årene på Europris Maura. Med seg på laget har hun åtte erfarne og dyktige medarbeidere.
Hva som er så spesielt med Europris? – At kundene kan finne masse forskjellig her. Europris er noe annet enn alle andre butikker og kjeder, med fokus på en kvalitet som bare er bitt bedre og bedre, med priser som vi hevder gir ‘mer til overs’. Dette ble markert, som ved alle Europris-åpninger, er det masse gode tilbud, sier Bergum.
Markerer en ny giv
Europris-kjeden åpnet i 2017 11 nye butikker, gjennomførte 8 relokaliseringer mens 22 butikker ble bygget om og modernisert.
– Dette er det største omfanget av moderniseringer og oppgraderinger i Europris’ historie, fremholder adm. direktør Pål Wibe i Europris. – Vi er veldig trygge på at kundene etter hvert i stadig økende grad vil merke denne forandringen av Europris- konseptet!
Vokser mer enn markedet
Europris vokste i 2017 mer enn markedet for øvrig, og kjeden hadde i 2017 en total vekst på 6 prosent og en sammenliknbar vekst på 3,1 prosent. Lavprissegmentet som Europris er en del av, har tatt markedsandeler hvert eneste år i Norge de siste 18 årene.
– Ut fra de positive tilbakemeldingene kundene gir oss på våre nye og moderniserte butikker, er det ingen grunn til at den trenden ikke skal fortsette. De gode resultatene og tilbakemeldingene fra kundene i de oppussede butikkene gjør at vi fortsetter moderniseringsreisen også i 2018, sier Pål Wibe.