Kjell & Company lanserer nå tjenesten "Live-møte med Kjell".
Kjell & Company lanserer nå tjenesten "Live-møte med Kjell".

Lanserer "Live-møte med Kjell" – netthandel med personlig service

Kjell & Company har hatt suksess med live shopping det siste året og tar nå neste skritt for å skape fremtidens e-handel med personlig service: Tjenesten "Live-møte med Kjell".

Publisert

Kjell & Company er kjent for sine fysiske service points med teknisk kunnskapsrikt personale og personlig service. Nå skal kjeden tilby samme servicenivå digitalt, på kundenes vilkår og når det passer kundene best. Kjell & Company lanserer tjenesten Live-møte med Kjell, der kundene får muligheten til å møte en selger fra et av Kjells service points live via mobiltelefon, nettbrett eller datamaskin.

– Vår satsing på live shopping har blitt utrolig populær blant kundene, som har fått både tips og veiledning i vårt utvalg av tilbehør og teknologi, ikke minst nå i koronatider hvor mange har skapt et kontor hjemme. Vi opplever sterk etterspørsel fra kundene våre etter å 'treffe' selgerne våre digitalt, forteller Eric Lundberg, adm.dir.

Eric Lundberg er adm. dir. i Kjell & Company.
Eric Lundberg er adm. dir. i Kjell & Company.

Ved besøk på selskapets hjemmeside kjell.com har kundene gjennom Live-møte med Kjell mulighet til et personlig videomøte der selgeren kan guide kunden gjennom en installasjon direkte i hjemmet, tipse om ulike løsninger som er tilpasset kundens hjem eller situasjon, samtidig som møtet er personlig og kan sammenlignes med et fysisk møte. Live-møte med Kjell åpner også på sikt opp muligheten for å ha en dialog med en spesifikk ekspert som befinner seg et annen fysisk sted, ved besøk i et av selskapets service points.

– Med Live-møte med Kjell på kjell.com kan vi snakke om, vise og sammenligne produkter og gi råd om den rette løsningen for kunden, som gjennom møtet får en fylt handlekurv som lett kan fullføres med et par knappetrykk i vår lettbetjente utsjekking. I tillegg vil det være teknisk mulig å utvikle prosessen slik at kundenes behov for rådgivning matches mot de selgerne med størst interesse for og kunnskap om temaet, sier Martin Knutson, CTO.

Live-møte med Kjell er tilgjengelig uten kostnad for besøkende allerede nå. Satsingen på Live-møte med Kjell beskrives av selskapet som en viktig hjørnestein for å skape neste generasjons e-handel, der det beste fra både den fysiske og digitale verdenen er kombinert.

– Vi har jobbet målrettet i lengre tid for via e-handelen å kunne tilby et fullgodt alternativ til det fysiske møtet som kundene våre er vant til. Utfordringen har vært å utvikle en teknisk løsning der vi kan oppnå noe som er langt mer enn en vanlig videosamtale på mobilen, fortsetter Martin Knutson.

Selskapets allerede sterke satsing på Live Shopping fortsetter, og selskapet beskriver Live Shopping som et viktig supplement til andre medier for å skape en kjøpsopplevelse på kjell.com og i selskapets service points.

– Vi fortsetter vårt arbeid med å tilby kundene den absolutt beste servicen i bransjen, digitalt eller i våre 128 service points i Norge og Sverige. At kundene nå gjennom Live-møte kan treffe våre fantastiske selgere – uansett hvor kundene befinner seg – gir oss unike muligheter til å levere service i verdensklasse også på kjell.com, avslutter Eric Lundberg.